Ga naar inhoud
  • 0

importeren recordset

edc

Vraag

Geplaatst:

Ik heb 2 bestanden. In bestand A doe ik een zoekopdracht wat resulteert in een aantal gevonden records. Deze recordset wens ik nu te importeren in bestand B. Tot filemaker 6 ging dit zondermeer. (Bestand B openen en import uit bestand A gaf enkel de current found set van A) Wanneer ik dit echter probeer in filemaker 10 krijg ik steeds alle records. Wat zie ik hier over het hoofd en hoe op te lossen?

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Inderdaad vreemd. Volgens mij alleen als je importeer via een script. ALs je een gewone import doet van gevonden records dan werkt het wel zoals dit moet. Heb dit net geprobeerd met 2 bestandjes. Als ik importeer na een zoekopdracht in a en dan importeer in B i er niets aan de hand als ik importeer via de script stap a in b dan komen alle records er in.

testa.fp7

Testb.fp7

• 0
Geplaatst:

FileMaker heeft de importmethode gewijzigd: tegenwoordig is het zo dat alle records geïmporteerd worden wanneer je die importeert vanuit een GESLOTEN bestand en enkel de found set wanneer je importeert vanuit een OPEN bestand.

• 0
Geplaatst:

Kijk daar komen we verder mee , je moet het maar weten. :o

is wel iets lastiger: betekend dus dat het script het bestand even open moet laten staan na een zoekopdracht vervolgens importeren en dan weer sluiten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...