Jump to content
  • 0

Variabelen wijzigen zonder oude records te wijzigen

mathieu

Question

Posted

Ik heb een tijd geleden in fm 7 een offertesysteem gebouwd waarin offertes worden aangemaakt op basis van berekeningen en variabelen uit een ander bestand. Als ik echter aan het begin van een nieuw jaar nieuwe variabelen invoer of berekeningen moet wijzigen veranderen de oude offertes mee. Deze heb ik tot nu toe in hetzelfde bestand laten staan om er revisies op te kunnen maken als de klant wijzigen wil. Is er een goede manier om gegevens op de een of andere manier vast te zetten of moet ik met twee tabellen werken, een voor 'concepten' en een voor 'definitief' en de gegevens heen en weer kopiëren als ik een definitieve offerte wil wijzigen? Idem voor wijzigen voor berekeningen en variabelen? De velden (aantal en namen) blijven altijd gelijk.

alvast bedankt voor het meedenken,

groet

Mathieu

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij het maken van de offerte moet je de variabele als lookup-waarde ophalen uit de andere tabel. De waarde die er op dat moment in staat wordt dan gebruikt.

In de tabel offerte maak je een extra veldje die door automatische invoer met de opgezochte waarde wordt gevuld.