Jump to content
  • 0

Tab gebladder

Ari

Question

Posted

Ik heb mn app zo ingericht dat je via het aanklikken van een button op een tabblad (object) terecht komt. Daarbij heb ik de tabbladen zelf verkleind tot 0 punten. Als je een heel rijtje tabbladen hebt verborgen zie je toch nog een streep met tabs. Deze kun je natuurlijk verbergen door er iets boven te plakken. Maar zelfs als je een script op het object dat je erboven hebt geplakt maakt (bv goto field) reageren de onderliggende tabs op een muisklik.

Heb ook geprobeerd een scripttrigger aan de tab te hangen die hem weer naar het eerder actieve object stuurt maar dat werkt niet. Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Heb ook geprobeerd een scripttrigger aan de tab te hangen die hem weer naar het eerder actieve object stuurt maar dat werkt niet.

Dit heb ik ook gemerkt. Je kunt aan een tabblad-besturingselement wel een scripttrigger instellen, maar niet specifiek aan een enkel tabblad. Dat is jammer, maar daarbij is het is me ook niet duidelijk hoe of wanneer een script getriggerd wordt als het aan een tabblad-besturingselement is gekoppeld.

Weet iemand hoe dit zit?

• 0
Posted

De trigger is OnObjectModify.

En de actieve tab is te achterhalen met GetLayoutObjectAttribute ( ; "isFrontTabPanel" )

In het nederlands 'geniaal' vertaald met de eenvoudige aanduiding 'isVoorsteDeelvensterMetTabblad', maar dat is weer een heel ander topic :wink:

rmw