Ga naar inhoud
  • 0

voorwaardelijke opmaak werkt niet bij printen


ovvk

Vraag

Hallo allen,

 

Ik heb een raar probleem.

In een factuur layout gebruik ik voorwaardelijke opmaak om tekst in de footer alleen te tonen

indien het de laatste pagina betreft.

Ik gebruik hiervoor een berekening die gebruik maakt van de Get(PaginaNummer)

 

Het werkt prima indien het op het scherm staat in schermafdruk modus.

Alleen wanner je het boeltje naar de printer stuurt, gaat het mis.

In dit geval voldoet de voorwaardelijke opmaak en wordt er dus niets zichtbaar geprint..

Her lijkt erop dat FM10 de Get(Paginanummer) functie niet ondersteund bij afdrukken.

 

Doe ik iets fout??

Is het een bug??

Hebben meer lieden hier last van?

 

mvgr

Cor de Bruin

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gebruik hiervoor een berekening die gebruik maakt van de Get(PaginaNummer)

 

 

Plaats de waarde van de laatste pagina in een global of een varable en gebruik een unstored result van je berekening op de layout om het resultaat van je berekening te tonen.

 

Het is nogal frustrerend dat FM nog altijd niet toelaat om een variable te tonen op een layout, maar een variable gebruiken in een unstored calculation en het resultaat op een layout tonen werkt (voorlopig) evengoed.

Link naar reactie
  • 0

JWM,

Leuk idee om het zo uit te voeren,

echter het haalt niets uit omdat ik in de vergelijking van de voorwaardelijke opmaak altijd de get(pagenumber) functie aan moet roepen.

Intussen ook geprobeerd om het bestand lokaal te halen, echter dat geeft geen verschil.

Blijft dat het perfect werkt op het scherm in schermafdrukmodus, echter printen en pdf maken werken dus niet.

 

mvgr

 

cor de Bruin

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...