ovvk Posted January 22, 2010 Posted January 22, 2010 Hallo allen, Ik heb een raar probleem. In een factuur layout gebruik ik voorwaardelijke opmaak om tekst in de footer alleen te tonen indien het de laatste pagina betreft. Ik gebruik hiervoor een berekening die gebruik maakt van de Get(PaginaNummer) Het werkt prima indien het op het scherm staat in schermafdruk modus. Alleen wanner je het boeltje naar de printer stuurt, gaat het mis. In dit geval voldoet de voorwaardelijke opmaak en wordt er dus niets zichtbaar geprint.. Her lijkt erop dat FM10 de Get(Paginanummer) functie niet ondersteund bij afdrukken. Doe ik iets fout?? Is het een bug?? Hebben meer lieden hier last van? mvgr Cor de Bruin Quote
0 JeanWM Posted January 22, 2010 Posted January 22, 2010 Ik gebruik hiervoor een berekening die gebruik maakt van de Get(PaginaNummer) Plaats de waarde van de laatste pagina in een global of een varable en gebruik een unstored result van je berekening op de layout om het resultaat van je berekening te tonen. Het is nogal frustrerend dat FM nog altijd niet toelaat om een variable te tonen op een layout, maar een variable gebruiken in een unstored calculation en het resultaat op een layout tonen werkt (voorlopig) evengoed. Quote
0 ovvk Posted January 23, 2010 Author Posted January 23, 2010 JWM, Leuk idee om het zo uit te voeren, echter het haalt niets uit omdat ik in de vergelijking van de voorwaardelijke opmaak altijd de get(pagenumber) functie aan moet roepen. Intussen ook geprobeerd om het bestand lokaal te halen, echter dat geeft geen verschil. Blijft dat het perfect werkt op het scherm in schermafdrukmodus, echter printen en pdf maken werken dus niet. mvgr cor de Bruin Quote
Question
ovvk
Hallo allen,
Ik heb een raar probleem.
In een factuur layout gebruik ik voorwaardelijke opmaak om tekst in de footer alleen te tonen
indien het de laatste pagina betreft.
Ik gebruik hiervoor een berekening die gebruik maakt van de Get(PaginaNummer)
Het werkt prima indien het op het scherm staat in schermafdruk modus.
Alleen wanner je het boeltje naar de printer stuurt, gaat het mis.
In dit geval voldoet de voorwaardelijke opmaak en wordt er dus niets zichtbaar geprint..
Her lijkt erop dat FM10 de Get(Paginanummer) functie niet ondersteund bij afdrukken.
Doe ik iets fout??
Is het een bug??
Hebben meer lieden hier last van?
mvgr
Cor de Bruin
2 answers to this question
Recommended Posts