Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker en SMS-en


miltenb

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Dat is helemaal niet moeilijk, het kan via zgn. SMS gateways. Dat zijn aanbieders die API's aanbieden voor SMTP of HTTP. In mensentaal betekent dat, dat je in het eerste geval bv vanuit FileMaker een mailtje verstuurt, met de nodige gegevens over de ontvanger en de tekst, en dat je in het tweede geval een URL oproept ('Open URL'!) waarbij je dan de nodige parameters doorgeeft (nummer, tekst).

 

Google bv. op 'Clickatell' of 'SMSbox' voor 2 voorbeelden van providers. Het is uiteraard niet gratis.

 

- Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Jawel, ik gebruik Clickatell bv. om - meerendeels - in België SMS'en te versturen. Je kan via de (verplichte) land prefix in het nummer ook internationaal versturen. Ik ben niet op een of andere manier met deze provider geassocieerd, maar ben erg tevreden over zowel de documentatie (eenvoudig en duidelijk) als over de service (je kan de status van je sms'en opvolgen, facturatie, helpdesk, ...)

 

- Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag al een werkende oplossing gemaakt. Ging vrij aardig moet ik zeggen. Vreemd genoeg werkte het niet via 'Open Url' ( foutmelding ) , maar in een webviewer deed hij het prima en je krijgt ook een antwoord.

 

Ik heb de -variant gebruikt, maar de api biedt absoluut voor elke wat wils, applescript voorbeeld zelfs.

 

Ik denk dus wel een aanrader.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...