janaardema Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Ik heb een getal van 12 cijfers. Maar ik wil dat de laatste 2 cijfers worden gebruikt voor een zoekfunctie Deze 2 cijfers is de opzoek criteria voor gegevens uit een ander database waar ik de gegevens wil kopiëren. Ik hoop dat een van de lezers mij kan helpen. Met vriendelijke groeten Jan Aardema jr Quote
0 pjotter Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 simpele oplossing is een nieuw veld maken met de 10 cijfers (left......) Dat veld gebruiken als zoek veld Quote
0 janaardema Posted February 3, 2010 Author Posted February 3, 2010 Ga ik proberen, je hoort van mij, Maar alvast bedankt voor de snelle reactie Groertjes Jan Aardema jr Quote
0 JeanWM Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 .... de laatste 2 cijfers worden gebruikt voor een zoekfunctie Deze 2 cijfers is de opzoek criteria tegenover ...nieuw veld maken met de 10 cijfers (left......)Dat veld gebruiken als zoek veld Zou dat dan niet eerder - ...nieuw veld maken met de 2 cijfers (right......) - moeten zijn, en dat veld gebruiken als zoek veld ? Quote
0 pjotter Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Ik ging er vanuit dat de eerste 10 nodig waren voor de huidige database en de laatste 2 voor zoeken in een andere database. Maakt op zich niet uit als het eerste laatste 2 zijn dan gewoon die in een nieuw veld plaatsen Quote
0 janaardema Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 Zoals je me uitgelegd kan ik er prima mee uit de voeten. Heb namelijke een barcode scanner gekocht voor de zaak. Het is de bedoeling om hiermee de traceerbaarheid van de ingredienten en wat er verder allemaal bij de productie komt te keijken te vergroten. Heb de scanner nu in gebruik en filemaker leest perfect wat ik scan. En ben vrij om zelf een barcode te bedenken. Alleen moest ik een definitie maken van welke cijfers zijn opdat moment belangrijk voor de productiestap. En daar had ik blijkbaar jouw hulp bij nodig. Waarvoor mijn dank nog. Groetjes Jan Quote
0 janaardema Posted March 29, 2010 Author Posted March 29, 2010 Vraag voorraad beheersing. Voorbeeld: Ik heb een beginvoorraad van 300 stuks Daar haal ik 10 vanaf. Bij mijn volgende nieuwe record staat dan 290 De volgende keer dat ik 15 haal moet de derde record 275 aangeven. En aangezien dat ik met zeg maar 100 producten werk zou ik dus per product per nieuwe record. het verbruik zien Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, anders zal ik proberen het nog eens uit te leggen. Alvast bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groeten Jan Quote
0 janaardema Posted April 22, 2010 Author Posted April 22, 2010 Vraag. Ik heb en partij met een nummer 1231231110 met een vooraad van 25 stuks En een partij met nummer 11211210 met een voorraad van 20 stuks word dan samen 45 stuks Tevens hebben ik ook ander partijen in gebruik van bijvoorbeeld 123412311 in voorraad 30 / 123456711 in voorraad 30 is dus 60 Maar steeds wil ik graag dat de optelling van aanwezig zijnde partijnummers in alle records op de laatste 2 cijfers. Ik weet dat je met een Resume veld ook ver heen komt maar zou graag bij een nieuwe invoer direct willen zien wat mijn huidige voorraad is. Dus file maker moet filteren op de laatste 2 cijfers. Om dan een optel veld te maken. Alvast bedankt voor de moeite, Gr Jan Aardema jr Quote
0 JeanWM Posted April 22, 2010 Posted April 22, 2010 Extract de laatste twee cijfers. Maak een relatie op die waarde. Sum() op aantal met de relatie als basis. Is geen ideale oplossing want je zit met een refresh probleem. Maar dat kun je zelf wel eenvoudig oplossen. Test01.fp7 Quote
Question
janaardema
Ik heb een getal van 12 cijfers.
Maar ik wil dat de laatste 2 cijfers worden gebruikt voor een zoekfunctie
Deze 2 cijfers is de opzoek criteria voor gegevens uit een ander database
waar ik de gegevens wil kopiëren.
Ik hoop dat een van de lezers mij kan helpen.
Met vriendelijke groeten
Jan Aardema jr
8 answers to this question
Recommended Posts