Ga naar inhoud
  • 0

Serienummer invoegen... maar niet bij alle nieuwe records


Dick Verschuur

Vraag

Goedenavond allemaal

 

waarschijnlijk is dit redelijk simpel... maar ik zie niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen

 

Ik wil een serienummer invoeren van het format A001 (A002... A003)

Maar... dat nummer komt alleen in een nieuw record waarvan veld "code" de waarde 800 of 805 bevat

 

In de andere records blijft het veld serienummer leeg

 

Ik worstel hier al een halve dag mee, het lukt me niet en ik kan dus wel wat hulp gebruiken

 

 

dick

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zal in mijn ogen nooit een serie nummer zijn omdat een serienummer in mijn ogen altijd uniek moet zijn.

Het is dus een bepaald produkt nummer wat toegevoegd moet worden als een bepaald veld aan een bepaalde voorwaarde voldoet.

Je zult met meerderde velden moeten werken lijkt mij. Een global veld wat dus elke keer de laatste produkt naam moet bewaren en waar naar gekeken wordt bij een ophoging. Vervolgens die waarde uit het global veld ophalen, met 1 verhogen en de waarde plaatsen in het produktveld en in het global veld.

Link naar reactie
  • 0

Is een mooie oplossing alleen moet het een tekst veld worden en de formule iets aanpassen:

Case(

veld code = 800 or veld code = 850;"A" & max+1

)

Nadeel is op deze manier wel dat het serie nummer bij een ander getal dan 800 of 850 niet is in te vullen. Oplossing zou kunnen zijn een extra veld wat handmatig kan worden ingevuld.

Code dan:

Case(

veld code = 800 or veld code = 850;"A" & max+;

veldinvullen

)

Nogmaals is mooi maar ik zou het geen serie nummer noemen het is immers geen uniek veld.

Link naar reactie
  • 0
Dat zal in mijn ogen nooit een serie nummer zijn omdat een serienummer in mijn ogen altijd uniek moet zijn.

Het is dus een bepaald produkt nummer wat toegevoegd moet worden als een bepaald veld aan een bepaalde voorwaarde voldoet.

Je zult met meerderde velden moeten werken lijkt mij. Een global veld wat dus elke keer de laatste produkt naam moet bewaren en waar naar gekeken wordt bij een ophoging. Vervolgens die waarde uit het global veld ophalen, met 1 verhogen en de waarde plaatsen in het produktveld en in het global veld.

 

Serienummer of produktnummer... hoe het veld genoemd wordt is mij om het even.

Met het idee om met tussenvelden te werken heb ik dus behoorlijk geworsteld.

Waar ik op vastloop is vooral het format van het nummer: de "nullen".

Wanneer ik (bijvoorbeeld) global veld J008 wil laten ophogen met 1 krijg ik als resulttaat J9

Daar doe ik blijkbaar dus iets fout.

En hoe ik ook zoek... ik vind geen oplossing.

 

Dick

Link naar reactie
  • 0
Misschien heb je hier iets aan.

 

Vr groet

Harry

 

Ik kan hier niets mee, denk ik.

Dat is niet vervelend bedoeld Harry... maar ik snap het niet meteen en ik zie ook niet waar ik mijn beginwaarde kan invoeren.

Dus denk ik niet dat dit de oplossing is (hoewel ik het graag mis zou hebben).

 

Mijn probleem is vooral het format van het nummer:

A008, A009, A010 etc.

een volgnummer van 4 posities, bestaande uit één letter, drie cijfers.

 

Ik zou bovendien ook ergens een beginwaarde moeten kunnen invoeren van het bovenstaande format.

 

d

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...