Ga naar inhoud
  • 0

Verbinding op afstand is steeds onderbroken


Wim Bongertman

Vraag

Ik heb twee computer is het netwerk staan. Beiden delen dezelfde database. De computer welke op afstand is verbonden met de database, geeft regelmatig de melding:

 

"de verbinden met de host is onderbroken en kan niet worden hersteld. Alle vensters worden gesloten".

 

Ik heb alle energie besparende toestanden al uitgezet, dus kan het niet zijn. De verbinding met de andere computers (6 in totaal) blijven wel gewoon werken. Er zit zelfs nog een windows 98 pc tussen, die blijft verbonden met het netwerk en op het internet. Bij een onderbreking van router zou met name de windows 98 pc meteen moeten sputteren.

 

Zit er ergens een instelling in filemaker die de verbinding zou kunnen onderbreken?

 

Of heeft iemand een andere waardevolle tip. de pc die wordt onderbroken is er een met Vista, tja en ik weet wat iedereen denkt. Maar deze PC geeft eigenlijk nergens problemen mee.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probleem opgelost.

 

Het probleem ontstond uit een nieuw geplaatste router door kpn, welke we nodig hadden voor een andere adsl aansluiting.

 

Deze nieuwe router kende maar 4 ip adressen. De extra geplaatste router voor meer aansluitingen welke we achter deze router hebben lopen, komt hierdoor in de war.

 

Dus nieuwe router geplaatst en het werkt weer als een zonnetje.

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...