Jump to content
  • 0

Verbinding op afstand is steeds onderbroken

Wim Bongertman

Question

Posted

Ik heb twee computer is het netwerk staan. Beiden delen dezelfde database. De computer welke op afstand is verbonden met de database, geeft regelmatig de melding:

"de verbinden met de host is onderbroken en kan niet worden hersteld. Alle vensters worden gesloten".

Ik heb alle energie besparende toestanden al uitgezet, dus kan het niet zijn. De verbinding met de andere computers (6 in totaal) blijven wel gewoon werken. Er zit zelfs nog een windows 98 pc tussen, die blijft verbonden met het netwerk en op het internet. Bij een onderbreking van router zou met name de windows 98 pc meteen moeten sputteren.

Zit er ergens een instelling in filemaker die de verbinding zou kunnen onderbreken?

Of heeft iemand een andere waardevolle tip. de pc die wordt onderbroken is er een met Vista, tja en ik weet wat iedereen denkt. Maar deze PC geeft eigenlijk nergens problemen mee.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Probleem opgelost.

Het probleem ontstond uit een nieuw geplaatste router door kpn, welke we nodig hadden voor een andere adsl aansluiting.

Deze nieuwe router kende maar 4 ip adressen. De extra geplaatste router voor meer aansluitingen welke we achter deze router hebben lopen, komt hierdoor in de war.

Dus nieuwe router geplaatst en het werkt weer als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken.