Jump to content
  • 0

IWP toont geen afbeeldingen [opgelost]

ovvk

Question

Ls,

Het onderstaand probleem kwam voort uit de instelling van de privilege set.

In de lay out werd verwezen naar een captha tabel de random een globaal veld vult

In de privilegeset [Guest] was voor deze tabel geen enkele toegang gegeven.

De applicatie liep zonder enige melding door en het resulteerde in het niet laten zien

van de afbeeldingen.

Het eenvoudig weg toegang geven voor deze tabel was hier de oplossing.

Ls,

Het volgende doet zich voor:

FMP 10 adv op OS x 10.5.8

FMS server op win 2003 server

Wanneer ik een afbeelding in de database zet via FMapp: (containerveld --> Rechtermuisknop --> afbeelding toevoegen)

dan zie ik keurig de afbeelding in FM10 applicatie verschijnen.

Wanneer ik de database open via IWP dan zie ik dit plaatje niet.

Het kan nog gekker.

Filemaker IWP de sample database openen (die met de boeken) en dan zie ik gewoon de afbeeldingen.

Nu zelfde database openen op de mac via FMPA 10 --> afbeelding gewoon zichtbaar

Daarna afbeelding vervangen voor iets anders (PNG/Tiff/JPG geprobeerd) in FMP 10 client FMAPP: alles oke

Via de mac --> firefox IWP site geopend en geen afbeelding zichtbaar (alleen die ik eerder vervangen heb)

Wat zou dat kunnen zijn?

Geen idee waar ik het nog zoeken moet.

Gaarne een hint in hopelijk de goede richting

Edited by Guest

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

@harry (fmwebshop)

Huh.......

waar staan die dingen??

ik ga er vanuit, dat fmserver de laatste versie van de layout weergeeft.

En als je de cache van firefox bedoeld, ja die zijn echt weg hoor.

Jouw naam hier doet vermoeden dat jij iets doet met een FM webshop???

zo ja,

Heb ik wellicht wat voor je.

cor

• 0

Ik heb hier ook mee gemodderd.

Je hebt volgens mij te maken met twee dingen, uiteraard de cache bestanden in je browser én Fm server deze maakt klaarblijkelijk ook een cache bestand aan per sessie.

Na korte tijd werkt alles weer zoals verwacht.

Lastig als je aan het testen bent.

groet

Harry

• 0

mmm, heb dit ook al meegemaakt.

ik heb soms het gevoel dat de "synchronisatie" tussen IWP en de FM Server niet helemaal vlot loopt.

MIjn ondervinding is echter dat dit vooral gebeurt bij data die via scripts wordt gezet, en niet zozeer via user input. En het is tevens ook in beide richting, dus veranderingen in IWP zijn niet meteen zichtbaar in de FM client, en vice versa.

Het punt is dat het bij ons niet altijd om een test gaat, maar live in productie ook, waar het soms belangrijk is dat de verandering direct wordt weergegeven (de mensen weten ondertussen dat ze niet moeten panikeren, maar toch...).

Harry, ik ben er van overtuigd dat als iemand hier iets over IWP weet, jij het wel moet zijn. Heb jij je hier ooit verder in verdiept? Dat van dat cache bestand klopt. Als ik het mij goed herinner is dit ook zo per client sessie, dat je de data tijdelijk download op je eigen machine, en daar dan op werkt, en dat er dan een synchronisatie mechanisme bestaat tussen jouw "lokaal" bestand en het bestand op de server. Misschien dat die update niet goed loopt naar een IWP sessie? Met CWP heb ik nog nooit problemen gehad.

Groetjes

Andries

• 0

Ik heb me er niet verder in verdiept.

Ik gebruik IWP voor mijn web shops en daarin is de directheid van de data aanpassing niet erg urgent.

Het gebeurt in mijn geval dan alleen als ik artikelen gegevens ververs en daar mag t.o.v. de bezoeker van de site wel een kleine vertraging inzitten, hij weet toch niet beter...

Mijn vorige Fmserver host (met héél veel ervaring) meldde me dat het de Fm server cache is die dit veroorzaakt.

Ik dat dat zo aangenomen, kan er mee werken.

Harry

• 0

Ls,

Ik heb de snelheid van verandering wel nodig!

Er wordt bij het laden een soort CAPTCHA opgebouwd uit drie afbeeldingen van een cijfer (0..9)

Deze worden door de gebruiker overgenomen en zo kan ik de Robots van de mensen onderscheiden.

Overigens werkt het wel heel erg onvoorspelbaar.

Op de machine Imac waar ik het over had staat een nieuwe Beta release van Filemaker (die ik overigens niet gebruik)

En daar is het plaatsen van een afbeelding helemaal scheef.

Op mijn laptop (op de zaak) werkt het plaatsen van een afbeelding wel (FMPRO) en is dan ook te zien via IWP

Echter moment dat beelden vanuit een schript in de container worden gezet (de CAPTCHA procedure) gaat het dus mis in IWP

Daar zie ik helemaal niets. (globaal veld en rekenveld met container properties werken geen van allen)

Heeft iemand nog een idee hoe ik deze captcha in mijn ontwerp kan zetten???

zonder dat ik tegen het IWP probleem aanloop.

mvgr

Cor de Bruin

• 0

@andries

Ik wilde juist gebruik maken van globale velden die random gezet werden door een script zodat er steeds een verschillende cijfercombinatie in het scherm verschijnt.

Dat werkt Toppie met een fmpro connectie echter in iwp zie je niets.

Ook wanneer je een afbeelding in een gerelateerde tabel wilt tonen, dan werkt het niet.

Alleen de afbeeldingen worden weergegeven die opgeslagen zijn in het record van de hoofdtabel die on der de lay-out hangt.

En dan nog is er het tijd probleem. dwz dat IWP geen afbeeldingen weergeft die in bijvoorbeeld in een on load trigger in de tabel zijn gezet.

Ik zal dus moeten leven met deze onvolkomenheid, en dus op zoek moeten, naar een andere methodiek om de CAPTCHA controle uit te voeren.

mvgr

Cor de Bruin

• 0

Cor,

Alles dat je gezien hebt op FM Web Shop is related, dat moet dus goed kunnen werken in IWP.

Met de globals heb ik ook allerlei problemen ondervonden.

Ik heb een tabel gemaakt met één record en daarin alle "global" velden maar nu als normaal veld via een X relatie.