Jump to content
  • 0

FM-Server 10 op Mamp Pro

marc93

Question

Posted

Heeft er iemand ervaring met de installatie van een Filemaker Server en Mamp Pro. Het lukt ons niet om de Filemaker Server te laten werken met Mamp Pro. Telkens we de Web Publishing willen starten kiest Filemaker Server voor de ingebouwde Apache server voor OSX.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat je kan doen is de standaard webserver van MacOS X gebruiken voor de FileMaker Web Publishing Engine. Deze kan je bijvoorbeeld op poort 8080 laten lopen.

Daarnaast kan je MAMP laten lopen op een ander poortnummer (bvb. poort 80) en daar de FileMaker PHP API op gebruiken. Telkens je dan een connectie maakt naar FileMaker zal de deze anders moeten opstellen:

$fm = new FileMaker( "my db", "localhost:8888", "user", "password");

Groeten,

pieter

• 0
Posted

Marc,

Het is IMHO niet mogelijk om een andere webserver te gebruiken dan de ingebouwde Apache webserver (Mac OS), en IIS (Windows). De meest aannemelijke reden is, dat bij de installatie van de webcomponenten, een Tomcat module wordt geïnstalleerd op de webserver, die FileMaker web publishing requests (/fmi/... !) omleidt naar de Web Publishing Engine. Ik denk dat FMI op zeker wil spelen, en alleen installaties op "bekend" terrein, in min of meer gecontroleerde omstandigheden, voorziet.

Ikzelf gebruik als development omgeving, mijn lokale Mac OS 10.6 Apache 2.2 webserver, en een getunede versie van PHP (RC 5.3, d.i. de eerste versie die volledig compatibel is met Mac OS 10.6, zonder speciale truken!). Je kan in je testomgeving, zoals Pieter aangeeft, gelijk welke webserver met gelijk welkePHP extensies gebruiken. Ik connecteer via PHP met onze development server, waarop dus de vereiste webserver met tomcat module draait, in een single machine configuration (WPE en FMS dus ook op dezelfde server).

- Jeroen

• 0
Posted

Jeroen,

ik denk inderdaad dat we de boel gaan opsplitsen en de Mamp Pro op een tweede computer plaatsen. Web requests naar de filemaker server sturen we dan via poort 8080 of zo. Bedankt iedereen voor de uitleg.