Joserpen Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Hallo, Graag had ik bij het aanklikken van een tabblad de naam van dit tabblad opgeslagen in een (globaal) veld Je kan natuurlijk een script op het tabblad plaatsen 'bij wijzigen object', maar 'k vind geen ophaalfunctie om de objectnaam en/of tabbladnaam van het aangeklikte tabblad op te halen, bestaat er eigenlijk zoiets? Op het forum lees ik zaken als onzichtbare velden plaatsen achter het tablad ea maar misschien is er reeds een simpelere methode, met vriendelijke groet Joser Quote
0 fmwebshop Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Je zou het met een omweg kunnen bereiken. Zet de tabblad titels op 0px, plak een blokje op wat rest om deze onzichtbaar te maken en maak "tabblad" knoppen boven je tabbladen die een script uitvoeren met zoiets als: set field X met de tabbladnaam A en ga naar tabblad A groet Harry Quote
0 andries Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 er bestaat hiervoor een custom function (moet je wel al je tabs een naam geven): http://www.fmcustomfunctions.com/functions_display_record.php?functionId=217 groetjes Andries Quote
0 Joserpen Posted March 16, 2010 Author Posted March 16, 2010 Bedankt voor jullie reacties ! heb jammer genoeg geen FM advanced om eigen functies aan te maken, mvg Joser Quote
0 Roger Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Graag had ik bij het aanklikken van een tabblad de naam van dit tabblad opgeslagen in een (globaal) veld Dit is toch heel goed mogelijk en niet moeilijk als je even weet welke functie je hiervoor moet gebruiken: Al je tabbladen eerst een objectnaam geven m.b.v. het objectinfo venster, bijvoorbeeld a, b en c. En dan een global of variabele instellen met If ( GetLayoutObjectAttribute ("a" ; "isFrontTabPanel" ) = 1 ; "a" ; If ( GetLayoutObjectAttribute ("b" ; "isFrontTabPanel" ) = 1 ; "b" ; If ( GetLayoutObjectAttribute ("c" ; "isFrontTabPanel" ) = 1 ; "c" ))) Sorry voor late reactie. Kwam je vraag tegen terwijl ik op zoek was naar een andere uitdaging die ik heb met tabbladen. Quote
Question
Joserpen
Hallo,
Graag had ik bij het aanklikken van een tabblad de naam van dit tabblad opgeslagen in een (globaal) veld
Je kan natuurlijk een script op het tabblad plaatsen 'bij wijzigen object',
maar 'k vind geen ophaalfunctie om de objectnaam en/of tabbladnaam van het aangeklikte tabblad op te halen,
bestaat er eigenlijk zoiets?
Op het forum lees ik zaken als onzichtbare velden plaatsen achter het tablad ea
maar misschien is er reeds een simpelere methode,
met vriendelijke groet
Joser
4 answers to this question
Recommended Posts