Ga naar inhoud
  • 0

Record(s) verwijderen. Ho stop... Eén is genoeg!


Roger

Vraag

Command-E onder Mac is Record verwijderen. Met de alt-toets erbij ingedrukt gebeurd dit zonder dialoogvenster. In een bepaalde toepassing echter ervaar ik dat deze toetscombinatie niet alleen het actieve record verwijdert, maar ook de hele gevonden reeks. De gevonden reeks wordt opgeroepen met de scriptstap: Ga naar gerelateerd record.

 

Dit is niet de bedoeling en moet toch ook niet kunnen, toch? Want daar dient het volgende menu-item: Gevonden reeks verwijderen voor, waar (uit veiligheidsoverwegingen) geen toetscombinatie voor beschikbaar is. Bouw ik de case na in testbestandje dan werkt het verwijderen van records met de toetscobinatie wel zoals ik gewend ben.

 

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou denken van niet. Met genoemde scriptstap vanuit tabel Order toon ik de orderregels in layout Orderregels om aldaar één specifieke orderregel te verwijderen. Echter bij gebruik van de toetscombinatie zijn alle regels in 1 keer foetsie. De moeder, de betreffende order, echter blijft aanwezig, zonder orderregels uiteraard.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Het probleem zat 'm toch in hetgeen rmw opperde: kinderen ter ziele als moeder komt te overlijden. Er zat nl. een self-join-TOC op de tabel van de orderregels waarin idd was bepaald dat gerelateerde records moeten worden verwijderd bij verwijderen van een record in de moedertabel. Tsja... kinderen worden groot en geregeld ook moeder. :)

 

PS: BURDOK, Wat jij uit je hoofd schreef was niet juist. Command-E kan niet gebruikt worden om een portaalrij te wissen maar zal het actieve record wissen. Staat daar een portal op, of liever gezegd: zijn er gerelateerde records, dan kun je in de relatie bepalen of deze gerelateerde records verwijdert moeten worden.

Link naar reactie
  • 0

Dan toch maar even gecheckt.

 

Wat blijkt: wanneer je command-E doet in FM-mac (terwijl de cursor inderdaad in een portaalregel staat) dan krijg je de onderstaande vraag terug wanneer is ingesteld dat gerelateerde records verwijderd mogen worden. En wanneer je daar de alt-toets bij ingedrukt houdt dan wordt het gerelateerde record zonder pardon verwijderd. Behalve wanneer ingesteld is dat portaalrecords niet op deze manier verwijderd mogen worden; in dat geval wordt het hoofdrecord zonder pardon gewist.

5a758dcbbbccc_Afbeelding1.png.40397564350b6402d1aaa04f7db9287b.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...