Ga naar inhoud
  • 0

Nieuw Venster


greg

Vraag

Hallo,

 

Klein probleempje wanneer ik in een script een nieuw venster open en de grote van het nieuwe venster aanpas, dan wordt ook de grote aangepast van het huidige venster. Kan ik dat voorkomen?

Het is de bedoeling dat het nieuwe venster als een dialoogvenster werkt.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan een venster aanpassen op twee manieren: met de scriptstap of met de scriptstap . met de tweede stap heb je de meeste controle, want daarmee kan je o.a. bepalen welk venster wordt vergroot/verkleind: het huidige venster of een venster met een bepaalde naam.

 

edit: beide scriptstappen werken alleen met bestaande vensters, niet met vensters die nog geopend moeten worden.

Link naar reactie
  • 0

gebeurd idd enkel als het venster gemaximaliseerd is.

 

er zijn work-arounds, zo kan je bijvoorbeeld het maximaliseren namaken, door de schermgrootte te berekenen... maar dan nog kan je niet de maximaliseer functie desactiveren, dus kan een gebruiker nog altijd het venster maximaliseren...

 

Ik ken in ieder geval geen waterdichte oplossing om eerlijk te zijn.

Link naar reactie
  • 0

tijdens het tonen van het kleine bovenliggende venster zal op windows het onderliggende venster niet gemaximaliseerd kunnen blijven.

Je kunt wel scripten dat als je het kleine bovenliggende venster sluit het onderliggende venster opnieuw gemaximaliseerd moet worden.

 

Als je het venster niet maximaliseerd maar gewoon zo groot mogelijk maakt (kan je ook scripten in een opstartscript) dan werkt het wel zoals je zou verwachten.

De gebruiker kan dan wel alsnog het venster maximaliseren waardoor het toch weer niet werkt maar dan kan je eventueel bij aanvang van het script waarin het nieuwe venster gemaakt wordt eerst de standaard waarden herstellen van het grote venster en aan de gebruiker uitleggen dat maximaliseren weinig zin heeft.

 

Waarschijnlijk heet windows zo omdat je dan window in window in window (zijn tenslotte meerdere windows) hebt. Op mac heb je daar allemaal geen last van :D

Groet

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk heet windows zo omdat je dan window in window in window (zijn tenslotte meerdere windows) hebt.....

 

Moet je nagaan als je 7 Windows hebt... herstel, Windows7 :lol:

 

Op mac heb je daar allemaal geen last van :D

Groet

 

hhmmpppfff. De eerste keer dat ik Filemaker op de Mac zag verschijnen, schrok ik mij wild. Al die losse vensters... Maar dit puntje van aandacht omtrent de vensters heb ik ook al jaren en wat hierboven staat is precies de manier zoals ik het ook doe. Niet maximaliseren, maar zo groot mogelijk maken.

Een betere oplossing heb ik niet onder Windows.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...