Ga naar inhoud
  • 0

html en filemaker


fmwebshop

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou het eerder andersom doen.

 

Zelf maak ik gebruik van de ODBC koppeling met de MySQL database en gebruik Joomla om websites te bouwen.

Met Filemaker maak ik alle artikelen om deze in de MySQL database te zetten.

Dit principe werkt goed als je zelf het onderhoud doet van de site.

 

Iets anders is een interactieve site, waar gebruikers gegevens inbrengen op de database.

Mocht je daar niets voor kunnen vinden op de markt dan kan je op dat specifieke stuk Filemaker inzetten.

 

Zo heb ik www.truckpulling.nl in beheer. Een actuele site met veel artikelen er in. Dat wordt allemaal gevoed door Filemaker, die het in de MySQL database stopt.

De uitzondering hier op is de deelnemers inlogpagina, waar deelnemers hun eigen informatie opgeven, zoals adresgegevens, verzekeringsgegevens, keuze van wedstrijden etc. Hier wordt IWP voor gebruikt.

 

Groot voordeel is dat alles in Joomla wordt gepresenteerd, daar kan Google uitstekend mee overweg.

 

Deze ontwikkeling heeft er toe geleid dat we Joomla-Fix hebben gebouwd, waar dummy-gebruikers voor hun eigen websites zelf de artikelen kunnen maken. Dat gaat nagenoeg error-free, omdat Filemaker als een echt office programma wordt ingezet, waardoor html kennis totaal overbodig is.

Voorbeeld: www.slotgameren.nl is een site die door de activiteitenbegeleidster wordt onderhouden. Werkelijk alle informatie wordt door Filemaker in de MySQL database geplaatst.

Link naar reactie
  • 0

@Superwimmyie

Ikzelf werk ook met Joomla en Filemaker, de twee combineren heb ik wel interesse naar... kun je hier wat meer uitleg over geven ?

Joomla-Fix, is dat een plugin voor Joomla ? Is die ergens te downloaden ?

Is voornamelijk om een cataloog/prijslijst op de website beschikbaar te maken (zelfde database die op kantoor gebruikt wordt om offertes te maken)

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
  • 0

@Zero55,

 

Wat betreft een koppeling tussen Joomla en Filemaker.

Zoals je mogelijk uit bovenstaande kunt begrijpen ben ik bezig een applicatie hiervoor te bouwen.

De koppeling tussen een filemaker producten bestand en Vituemart is aanzienlijk gecompliceerder dan FM versus Joomla artikelen.

Virtuemart maakt nl voor ieder nieuw in te voeren product een hele reeks met noodzakelijke subrecords aan, Filemaker moet dit nu dus ook doen.

hoofdrecord

een prijsrecord per prijs soort

korting % record

category record

subcategory record

bis, bis

een gerelateerde producten record

enz

het loopt over tientallen relaties

de images komen verder niet in de MySQL database maar moeten direct via FTP vanuit filemaker geuploaded worden

 

Het gaat me nog een week of wat kosten voordat de essentiele en niet essentiele elementen heb begrepen en uit geselecteerd en ik e.e.a. in een begrijpbare gebruiks vorm heb gegoten.

 

Mocht je ook geinteresseerd zijn in deze toepassing, mail me dan, dan kunnen we verder overleggen.

 

Vriendelijke groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Het klopt wat Harry zegt.

Mits je een webwinkel wilt vullen vanuit Filemaker.

 

Mocht dat niet nodig zijn, dan wordt het een heel andere structuur, omdat je dan één enkel artikel recordje hebt te vullen in Joomla.

 

Dus: wel of geen webwinkel?

 

PS: www.eetext.nl, daar kan je een runtimer downloaden met alle functies er in. Deze (Windows!) versie maakt gebruik van het klembord om een artikel te plakken in Joomla.

Het is wat gemakkelijker te installeren dan de ODBC versie, maar kost iets meer handelingen om het artikel op de site te plaatsen (ook niet zo schokkend).

Link naar reactie
  • 0

het is niet voor een webwinkel, enkel raadplegen van een prijslijst...

ik zal eetext.nl eens bekijken...

Wat eigenlijk mijn bedoeling is, is om 1 productendatabase te hebben van waaruit alles gemaakt kan worden. Gedrukte prijslijsten, prijslijst op website, prijslijst in offerteprogramma (filemaker :wink: )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...