Jump to content
  • 0

Script Debugger

dudematters

Question

Posted

Ik vroeg me even af, ben ik de enige?

Als ik de script debugger open heb staan en ik roep een script aan via een knop op mijn layout met een scriptparameter krijg ik in FMPA11 niet meer het hele script te zien, maar alleen een regel die laat zien welke script wordt uitgevoerd. Erg irritant, nu kan ik weer niet monitoren per regel. Is er iets veranderd? Moet ik iets aanpassen om het hele script te zien?

Standard vindt ik dit onzin, ik weet wel welk script er aangeroepen wordt, heb het notabene zelf ingesteld.... maar ik wil de stappen doorlopen.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

is inderdaad veranderd sinds 11, en persoonlijk vind ik dit soms een verbetering, soms niet...

om toch binnen te gaan moet je op F6 (Step into) duwen ipv F5 (Step), dan ga je mooi het script binnen en kan je toch weer per regel monitoren

• 0
Posted

Hallo dudematters,

Volgens mij is het onderscheid tussen Step Over, Step Out, en Step Into in de script debugger je niet helemaal duidelijk: http://www.filemaker.com/help/html/fmpa_tools.24.2.html#1033267

In feite neemt de debugger met 11 gewoon een extra "stap" die de debugger, die zeer duidelijk aangeeft wat de "oorsprong" is van het aanroepen script: button, script trigger of menu item.

Ik vind het een verbetering.

Jeroen