Jump to content
  • 0

Invoervelden in aangepast dialoogvenster

Henk R

Question

Posted

Ik heb een raar geval waarvan ik mij afvraag of iets is wat ik mag verwachten of een dit een bug of dat ikzelf iets fout doe

Ik toon de gebruiker een aangepast dialoogvenster met 1 invoerveld en 3 knoppen. Het invoerveld is een globaal datumveld waarbij ik vooraf de datum van vandaag invul.

Wanneer de gebruiker nu de datum in het veld aanpast en op knop 1 drukt, wordt deze waarde meegenomen.

Klikt de gebruiker op knop 2 of 3 (na het wijzigen van de datum) dan staat deze datum dus wel in het dialoogvenster maar na het sluiten wordt deze niet meegenomen. In het globaalveld, staat gewoon de datum van vandaag nog in het veld.

Is dit normaal of moet ik zoeken naar een fout

gr. Henk

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

inderdaad, alleen knop 1 commit bij invoerveld, knop 2 en 3 doet een revert en je verliest de waarde in het invoerveld

in de help file bij de script step "Show Custom Dialog" vind je die informatie:

Button 1, the default or rightmost button, is the only button that will write information from the input fields to a file.

• 0
Posted

Klopt, heeft mij ook eens een paar uurtjes gekost ( de manual lezen is een van de laatste acties ;-) )

Ik blijf hopen dat in een zeer nabije toekomstige versie het hele dialoog box eens aangepast wordt naar een bruikbare scriptstap, met pull-down, meer knoppen, radio buttons, calender, checkboxes, etc. Zou in deze tijd toch standaard moeten zijn....

• 0
Posted

Oke dat is duidelijk. Ik heb eerst nog eens gekeken in de handleiding maar het staat er inderdaad (niet dat ik andries niet vertrouw, maar meer om te kijken of er niet overheen gelezen en dat klopt dus :oops: )

Ik heb er wel aardig wat tijd mee verloren maar het is nu in ieder geval duidelijk.

Ik ben wel van mening dat we na zoveel versies met deze functie, wel meer van Filemaker hadden mogen verwachten.

De plugins zal ik eens bekijken, die bieden zeker meer functies (tot 5 knoppen is ook al een aardige uitbreiding)

Groeten en iedereen weer bedankt

Henk