Jump to content
  • 0

Scrollbar bevriest

marcelboot

Question

Posted

Wie van jullie kan mij verklaren hoe het kan dat in een scherm met FM10 op OSX de verticale scrollbar rechts bevriest. Het scherm staat dus vast en de knoppen bovenin zijn niet meer bereikbaar. Herstarten is de enige optie. Daarna werkt het weer een tijdje goed.

Daarnaast ondervind ik op de zelfde Mac enige grafische problemen. In een portal kies ik een waarde, dan een volgende veld met een waarde, maar na het verlaten van de velden, is geen gegeven zichtbaar. Pas na een klik buiten de velden is de inhoud zichtbaar. Wat is dit?? (Dit gebeurt ook al sinds enkele jaren onder Windows)

Het lijkt niet de grafische kaart te zijn, want alleen FMPro heeft dit probleem.

Wie?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Wie van jullie kan mij verklaren hoe het kan dat in een scherm met FM10 op OSX de verticale scrollbar rechts bevriest. Het scherm staat dus vast en de knoppen bovenin zijn niet meer bereikbaar. Herstarten is de enige optie. Daarna werkt het weer een tijdje goed.
Dit heb ik nog nooit gehad (ik werk ook op mac) Weet je zeker dat het niet tijdens een script gebeurd? Wat ik ooit wel eens gehad heb is dat FM crashte bij de klant (windows) op een afbeelding die ik had gebruikt in een layout.
Daarnaast ondervind ik op de zelfde Mac enige grafische problemen. In een portal kies ik een waarde, dan een volgende veld met een waarde, maar na het verlaten van de velden, is geen gegeven zichtbaar. Pas na een klik buiten de velden is de inhoud zichtbaar. Wat is dit?? (Dit gebeurt ook al sinds enkele jaren onder Windows)

Het lijkt niet de grafische kaart te zijn, want alleen FMPro heeft dit

Gaat het om berekenings velden die pas zichtbaar worden nadat je buiten de velden hebt geklikt? Dat zou normaal gedrag kunnen zijn.

Anders toch maar even een nieuwe install uitvoeren denk ik want dan is het niet normaal.

Groet, Niels

• 0
Posted

Zou het kunnen dat je in List View werkt, en dat de actieve record niet zichtbaar is. Dit is een "known issue" in FileMaker. Pas als je actieve record "in beeld" is, worden je knoppen terug "klikbaar".

- Jeroen

• 0
Posted

Heren,

dank voor jullie reactie. Het brengt me echter niet veel verder.

Het probleem doet zich voor in de Form view en buiten een script.

De portal problemen betreffen een auto enter veld, een invoerlijst veld en twee calculatievelden, dus daar zit ook geen verklaring in.

Opnieuw installeren dan maar?