Ga naar inhoud
  • 0

Scrollbar bevriest


marcelboot

Vraag

Wie van jullie kan mij verklaren hoe het kan dat in een scherm met FM10 op OSX de verticale scrollbar rechts bevriest. Het scherm staat dus vast en de knoppen bovenin zijn niet meer bereikbaar. Herstarten is de enige optie. Daarna werkt het weer een tijdje goed.

Daarnaast ondervind ik op de zelfde Mac enige grafische problemen. In een portal kies ik een waarde, dan een volgende veld met een waarde, maar na het verlaten van de velden, is geen gegeven zichtbaar. Pas na een klik buiten de velden is de inhoud zichtbaar. Wat is dit?? (Dit gebeurt ook al sinds enkele jaren onder Windows)

Het lijkt niet de grafische kaart te zijn, want alleen FMPro heeft dit probleem.

 

Wie?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wie van jullie kan mij verklaren hoe het kan dat in een scherm met FM10 op OSX de verticale scrollbar rechts bevriest. Het scherm staat dus vast en de knoppen bovenin zijn niet meer bereikbaar. Herstarten is de enige optie. Daarna werkt het weer een tijdje goed.
Dit heb ik nog nooit gehad (ik werk ook op mac) Weet je zeker dat het niet tijdens een script gebeurd? Wat ik ooit wel eens gehad heb is dat FM crashte bij de klant (windows) op een afbeelding die ik had gebruikt in een layout.
Daarnaast ondervind ik op de zelfde Mac enige grafische problemen. In een portal kies ik een waarde, dan een volgende veld met een waarde, maar na het verlaten van de velden, is geen gegeven zichtbaar. Pas na een klik buiten de velden is de inhoud zichtbaar. Wat is dit?? (Dit gebeurt ook al sinds enkele jaren onder Windows)

Het lijkt niet de grafische kaart te zijn, want alleen FMPro heeft dit

Gaat het om berekenings velden die pas zichtbaar worden nadat je buiten de velden hebt geklikt? Dat zou normaal gedrag kunnen zijn.

 

Anders toch maar even een nieuwe install uitvoeren denk ik want dan is het niet normaal.

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

dank voor jullie reactie. Het brengt me echter niet veel verder.

Het probleem doet zich voor in de Form view en buiten een script.

De portal problemen betreffen een auto enter veld, een invoerlijst veld en twee calculatievelden, dus daar zit ook geen verklaring in.

Opnieuw installeren dan maar?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...