Ga naar inhoud
  • 0

Aantal overzicht


G.B.BREUKEL

Vraag

Hai filemaker vrienden,

Ik heb een sleutelprogramma gemaakt maar nu wil ik dat het volgende gebeurt wat ik niet voor elkaar krijg.

 

Ik heb een personeels bestand en een sleutel bestand en ik heb een basis bestand waar alle globle's in staan en vandaar uit laat ik zien de personen en de sleutels die uitgegeven zijn aan een personeelslid.

Nu wil het totaal aantal van de sleutel zien en als er 1 uitgegeven is dan moet het van het totaal af.

Maar als ik deze weer in neem moet hij er weer bij.

 

Het kan ook zijn dat het zelfde sleutelnummer uitgegeven word aan een ander personeelslid en daar moet ook rekening meer gehouden worden dat het totaal in mindering gebracht word maar ook vermeerderd als ik de sleutel weer terug krijg.

 

Heeft iemand de formule voor mij of een voorbeeld.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je weet het totale aantal sleutels dat je bezit en je weet het aantal mensen dat een sleutel heeft.

Met die twee variabelen kun je zien hoeveel sleutels zijn uitgeleend of dat je nog bezit.

Als iemand meerdere sleutels kan bezitten moet je dat ook verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Hai,

Ja zoals je het beschrijft klopt het maar ik heb een veld waar het aantal sleutels in bij gehouden moet worden.

Dus als voorbeeld:

Veldnaam: Persoon

Lokaal

Sleutelnr.

Uitgegeven sleutels (aan deze persoon)

------------------------------

Totaal sleutels over ( en dit veld komt uit het sleutel bestand) dus deze moet op of af geplust worden.

 

Ik hoor graag van je.

 

Gerard

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...