Ga naar inhoud
  • 0

Kan Filemaker nog beter performen?


clarify

Vraag

Ik gebruik een HP Server met Intel Core I7 CPU, op 1,6 Ghz met 4 GB geheugen, 64 bits Windows 7.

Alle 7 processoren zijn aan Filemaker toegewezen.

Het maximale cachegeheugen van 256 MB is toegewezen.

 

Nu zie ik dat bij heavy-duty scripts nooit meer dan 15% van de processor capaciteit en 43% van het geheugen wordt gebruikt. Zo'n script loopt nu ca. 20 seconden, best redelijk gelet op wat er allemaal gebeurt.

 

Maar mijn vraag is: hoe krijg ik het voor elkaar dat Filemaker eens een keer 100% van de capaciteit gaat gebruiken?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Snelheid R/W hard disks, RAID configuratie...

 

Niet alleen CPU en RAM telt, vooral HDD is een teer punt.

 

Probeer ook de database cache in RAM te verhogen (FMS Admin Console > Database Server > Databases > Database cache. Probeer ook het flush interval aant te passen: dit is de tijdsspanne waarin FMS z'n volledige RAM cache naar de HDD wegschrijft.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

jeroen heeft de belangrijkste punten gehad

 

Spijtig dat de server niet meer werk kan doen..Bij de verwerking gebeurt er ook zeer veel bij de client, je moet maar eens testen met een zeer snelle machine met een client op en met een trage. De Filemaker load balans tussen client en server is een issue waar Filemaker ooit misschien iets kan aan doen.

 

Groeten,

Erik

Link naar reactie
  • 0
Bij de verwerking gebeurt er ook zeer veel bij de client, je moet maar eens testen met een zeer snelle machine met een client op en met een trage.

Absoluut. Het is een beetje jammer dat er weinig "officiële" informatie is over wat precies op de server en wat op de client gebeurt. Zelfs een supersnelle server, zal moeten wachten op clients voor het uitvoeren van bepaalde routines (bv sort?!).

 

Anderzijds onderstreept dit ook het belang van snelle netwerkinterfaces (Gigabit!) en performante client computers.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...