Jump to content
  • 0

veld andere relatie in portaal

hezndepezn

Question

Posted

In tabel A heb ik een portaal A gemaakt naar tabel A op basis van sleutel A. Er is vanuit tabel A ook een relatie naar tabel B op basis van sleutel B (maken van records in deze tabel toegestaan via deze relatie). Nu wil ik een veld X (aan of uit zetten van waarde X) uit tabel B op basis van sleutel B in portaal A tonen. Ik wil in portaal A in het betreffende veld X waarde X dus aan of uit kunnen zetten. Als ik nu in 1 record in het portaal de waarde X aanzet gaan ze allemaal in deze portaal aan. Wel logisch want het haalt z'n waardes niet op op basis van sleutel A maar op basis van sleutel B.

Zonder portaal lukt dit allemaal wel maar ik wil het nu juist middels een portaal doen. Heeft iemand een suggestie.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Indien je een relatie maakt tussen TA en TB en er voor zorgt dat de sleutel van TA in TB terecht komt (zou dus best via een script gebeuren), kun je de waarde togglen indien je in het portaal TA-TA het veld zet dat gebaseerd is op relatie TA-TB.