Ga naar inhoud
  • 0

Kan iemand zonder filemaker wel een document openen?


Hoenderdos

Vraag

Ik heb een *fp7 document op een website geplaatst nadat ik het via "edit > share >instant Web publishing" heb opgeslagen.

 

Toch kan een ander dat dan niet openen op de website.

Moet ik het anders opslaan?

Is er bij de ander in Windows nog een soort driver nodig?

 

Via de help functie kom ik er niet uit en op het forum kon ik nog niet het juiste antwoord vinden.

 

Vast bedankt voor jullie tips.

Karel Hoenderdos

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat .fp7 files enkel alleen met FM 7-8-9-10-11 kan openen.

Maar dat van dat opslaan is me niet helemaal duidelijk.

Ik meen te weten dat je geen files kunt opslaan als IWP maar enkel kunt delen via de IWP.

Maar misschien kan je data exporteren naar een exel of een xml formaat zodat anderen deze data kunnen lezen.

 

 

Steven

Link naar reactie
  • 0

Als je bedoeld dat externe gebruikers het bestand moeten kunnen downloaden of importeren in een ander programma dan kan dat niet. Je moet Filemaker hebben om een .fp7 te kunnen openen. Je zal dan echt moeten exporteren naar een ander formaat (.csv, .tab, .xls, o.i.d.)

 

Als je wilt dat anderen op je website kunnen lezen wat je in het bestand hebt gezet, dan moet je het bijvoorbeeld als HTML exporteren, en dit publiceren op je website, dan kan iedereen het gewoon lezen (als je dit ook nog wilt afschermen voor bepaalde gebruikers kan je dit via je website hosting regelen).

Link naar reactie
  • 0

Als je wilt dat anderen op je website kunnen lezen wat je in het bestand hebt gezet, dan moet je het bijvoorbeeld als HTML exporteren, en dit publiceren op je website, dan kan iedereen het gewoon lezen (als je dit ook nog wilt afschermen voor bepaalde gebruikers kan je dit via je website hosting regelen).

 

Dit is een goede optie! Mar hoe sla ik het document op als HTML?

Uploaden op de website is geen probleem, alleen ziet noiemand iets op het scherm verschijnen.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Beste Karel,

 

Volgens mij is jouw denkrichting niet goed. Het is niet zo als met het maken van een website dat je files bewaard met filemaker die je dan op een website kunt inzien / gebruiken. Net als bij mysql databases heb je software nodig om de tabellen te gebruiken.

 

In het geval van Filemaker is het zo dat de files alleen geopend kunnen worden met een client versie van filemaker. Als je je applicatie wilt publiceren (toegankelijk maken voor een groter publiek) via internet zal je het file moeten "hosten" op een computer die direct verbonden is met het internet. Het file hosten voor dit soort doeleinden (internet) kan alleen met behulp van een programma dat filemaker server heet.

 

Dus je hebt Filemaker niet alleen nodig om je applicatie te bouwen maar ook om hem te gebruiken.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0
Dit is een goede optie! Mar hoe sla ik het document op als HTML?

Karel,

 

Als het voor je voldoende is om op je website een eenvoudige lijst van een reeks records uit je databank te tonen, ga dan als volgt te werk:

- Zoek in FileMaker de records die je wil tonen

- Exporteer de records naar een HTML bestand via het menu Bestand > Exporteren, en kies .html als bestandsformaat

- Upload het html document naar je webserver

 

Hopelijk helpt dit je.

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Euuh... :P als je verstand hebt van php, html en css kan je met een export als xml ook nog behoorlijk veel. (tonen, zoeken, lijsten, details, relationele gegevens tonen etc. etc.), je kunt ook een xslt stylesheet koppelen aan die export waardoor er direct een html pagina in de goede layout (combinatie met css) uitrolt. Als je een layout in Filemaker opmaakt kan je die ook bewaren als pdf en opslaan, een browser kan dit ook als pagina tonen. Er zijn vele mogelijkheden om iets met je gegevens te doen maar voor het gebruik van je applicatie op het internet heb je meer nodig :|

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...