Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met pdf's mailen via Apple Mail 4.3


Roger

Vraag

Na de laatste software-update voor Mac OS X (versie 10.6.4) te hebben uitgevoerd, waarmee ook het programma Mail van een update wordt voorzien (van versie 4.2 naar 4.3), ontstaan bij mij problemen met het versturen van mails met pdf-bijlage:

 

De pdf-file komt in een zwart kader te staan met in de linkerbovenhoek een kruis waarmee de pdf kan worden weggeklikt. Tekst komt niet mee in de mail, of is in elk geval niet zichtbaar en ook is het niet mogelijk tekst toe te voegen in de mail.

 

Is er al iemand tegen hetzelfde aangelopen en is er een oplossing voor?

5a758dcc26cef_Schermafbeelding2010-07-15om12_55_29.thumb.png.51cb313e1205fc169d3d1c45a96a1c3d.png

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien er nog geen reacties waren op dit onderwerp (en de nood hoog is) ben ik zelf nog wat verder gaan spitten. Helaas zonder resultaat.

 

Ik heb een testbestandje gemaakt waarmee het probleem te simuleren is i.c.m. Apple Mail 4.3. Met Mail 4.2 treedt het probleem niet op. Je zou dus zeggen dat het echt iets met de nieuwe versie van de software te maken heeft. Maar misschien kan ik in mijn script mogelijk iets aanpassen waardoor de pdf wel weer normaal in de mail verschijnt? Suggesties zijn zéér welkom, want dit is bedrijfskritische functionaliteit.

 

Als je een printopdracht geeft vanuit de menubalk en dan kiest voor PDF en email PDF dan gaat het wel goed, d.w.z. er wordt dan een mail aangemaakt waarin de pdf verschijnt en in in de mail kan nog tekst worden getypt. Wat wel bijzonder is, is dat dan onder de pdf een zwarte balk verschijnt.

pdf_mail.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...