Jump to content
  • 0

Hersenkraker

dudematters

Question

Posted

Ik heb een 3tal geneste tabellen; (zie voorbeeld)

Ik wil een lijst van machines (per rapport afwijkend) die op een rapport staan periodiek van meetingen kunnen voorzien, zonder dat de oude meetingen verloren gaan. Op zich is dat geen probleem, maar ik wil het in 1 scherm. Zie voorbeeld bij machines onderaan. Ik wil dus eigenlijk dat ik twee geneste portals heb die groeien naar gelang er meer metingen zijn. Ik krijg het zelf niet goed verzonnen op 1 scherm voor invoer en uitvoer (naar printer, pdf).

De machines zijn variabel, de meetingen zijn variabel, dat maakt het lastig. In een script genereer ik al een lijst met machines (dus die tabel heb ik al) en maak per gegenereerde machine ook al een record voor de meeting, dus de structuur is er al. Het gaat me echt om de opmaak op het scherm en printer, ik wil door de gegenereerde lijst kunnen scrollen en nieuwe meetingen voor deze machines kunnen toevoegen.

voorbeeld.fp7

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

beste

ik denk dat je misschien per machine een portal maakt in relatie met jaar, week en machine ID

en deze in lijstweergave, of je moet er voor zorgen dat elke meeting een uniek IDnr toegewezen krijgt (vb jaar+ weeknr+ machine id)

Ik heb ongeveer ook zo iets voor de weergave van mijn omzetten van de vorige jaren en maanden, zit redelijk complex in elkaar met heel veel berekeningen.

Steven

• 0
Posted

Even een oud probleem omhooghalen.....

Heb je hier een voorbeeld van hoe je dit gedaan hebt, ik krijg het maar niet goed voor elkaar.... en ik weet dat het moet kunnen, maar het is een 'black-spot' bij mij blijkbaar....

(Als iemand anders nog een slim idee heeft, ik hoor het graag...., eventueel tegen betaling)

• 0
Posted

Waarschijnlijk snap ik de opzet niet helemaal.

Machines is toch geen variabele? Dat is juist het vaste gegeven.

Daaraan koppel je de testgegevens met datum.

Zo kun je eenvoudig een rapport per machine maken met alle gegevens per datum gesorteerd. Dus geen portaal, maar rapportweergave. En omdat alleen de testdata variabel zijn is een geneste portaal helemaal niet nodig.

Het rapport in je voorbeeld bestand lukt niet, daarvoor zou een horizontale portaalweergave nodig zijn.

• 0
Posted

@Hiker,

Jawel, machines is ook variabel. Dus ik weet niet het aantal machines, het meet jaar/week en de status per machine. Daarvan moet ik een doorlopende lijst hebben. Dat wil zeggen, elke keer als er een meeting van alle machines bij komt wordt de opmaak met een kolom verbreed.

Per meting kan het ook nog zo zijn dat er een machine bij komt, of meerdere. Machines verwijderen kan niet.

• 0
Posted

Naar mijn idee is dan nog steeds de machine geen variabele.

Ofwel: de machine is een vast gegeven, hieraan worden de testdata gekoppeld.

Dat er een machine bij kan komen is geen probleem, ook die is weer te testen.

Ik denk dat je vastloopt op de horizontale weergave die je wilt. Met een gewone rapportage zou dit geen probleem zijn, dan kun je per machine alle testdata weergeven en sorteren op datum. En dit onbeperkt qua lengte.

Horizontale weergave zou wel kunnen met repeating-fields, die laten vullen na een test. Maar dan moet je dus vooraf het repeating aantal opgeven.