Jump to content
  • 0

manier om tooltiptext terug te krijgen in een script

ovvk

Question

Posted

Hallo Allen,

Ik moet weer eens iets moeilijks doen.

Nu FMP 11 het event OnObjectModify ondersteund bij drag en drop en vervolgens ervoor zorgt dat je er niets mee kunt,

Ben ik aan het puzzelen gegaan om toch e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Ik wil binnen een portal via drag & drop een record van een andere portal op dezelfde layout verplaatsen en op de juiste plaats neerzetten.

Als ik dit via knoppen en scripts doe dan werk het, echter ik wil dit via een drag & drop geregeld hebben.

Als ik van Portaal A sleep naar een row/veld in portal B dan wordt in dit drop-veld van portal B keurig het OnobjectModify event afgevuurd maar......

Daar kun je vervolgens niets mee, omdat het actieve field blijft staan op de "drag" portal A en niet op het "drop" portal B.

Ik kan dus nergens terugvinden in welke portal row (B) het event heeft afgevuurd.

Wat echter wel gaat, is een KnopInfo (ToolTiptext) instellen met een calculatie die gevuld wordt met bijvoorbeeld een waarde uit het onderliggende juiste "B" portaal record.

Alles lijkt goed te gaan, echter hoe vraag in in mijn script de actieve Tooltiptext weer terug om daar iets geniaals mee te doen??

mvgr

Cor

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

weet je zeker dat je script inderdaad wordt afgevuurd? volgens mij is het probleem namelijk dat scripttriggers alleen werken met actieve velden terwijl met drag & drop het doelveld weliswaar gevuld wordt, maar niet geactiveerd.

• 0
Posted

sinds FileMaker 11 wordt het wel ondersteund.

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/7594/~/new-script-triggers-in-filemaker-pro-11-and-other-behavioral-changes

Behavior Change
In FileMaker Pro 10 the OnObjectModify trigger would not fire if a field was changed by drag-and-dropping into a layout object that has an OnObjectModify trigger.

In FileMaker Pro 11 drag and drop will now fire the script trigger. Note that the object being dropped on may or may not be currently active, and doing the drop and firing the OnObjectModify trigger does not change which layout object is currently active. Although this behavior seems correct, it can still be confusing if you are not aware of what is going on... i.e. that when the OnObjectModify script runs as a result of a drop operation, the active object may not be the one that was just modified. In list and table view, the current record might not be the record that was changed.