Jump to content
  • 0

Filemaker thuis en op kantoor gebruiken

Gaia

Question

Posted

Wij gebruiken op kantoor Filemaker 9 + Server, en thuis heb ik ook Filemaker 9. Is het mogelijk om vanuit huis de databases op mijn kantoor te openen (en erin te werken)?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In het kort: Poort 5003 forwarden in je router naar de server (vergeet de eventuele server firewall niet). Thuis 'open remote' / 'openen op afstand' en dan het Wan-adres van de zaak opgeven. Wel zaak om er op de zaak voor te zorgen dat alleen jouw Wan adres van thuis wordt geaccepteerd voor een dergelijke verbinding anders kan iedereen er in theorie bij.

• 0
Posted
Wel zaak om er op de zaak voor te zorgen dat alleen jouw Wan adres van thuis wordt geaccepteerd voor een dergelijke verbinding anders kan iedereen er in theorie bij.

Het WAN adres thuis is vrijwel zeker dynamisch en zal geregeld wijzigen, dus dat wordt moeilijk.

Beter ineens goed doen en een VPN verbinding opzetten met het bedrijfsnetwerk. Dan valt het port-forwarding verhaal weg, en het is nog veilig ook. Mocht er ergens een Mac OS X Server draaien, dan is VPN opzetten een fluitje van een cent.

• 0
Posted
Het WAN adres thuis is vrijwel zeker dynamisch en zal geregeld wijzigen, dus dat wordt moeilijk.
Ik ken de situatie daar natuurlijk niet maar hier zijn ze vaak gewoon statisch.

VPN is inderdaad ook een oplossing. Mijn ervaringen met Filemaker en VPN zijn echter wat minder.

Dan valt het port-forwarding verhaal weg...
Mmm... voor VPN moet je ook het e.e.a. regelen qua poorten en is veelal ook niet standaard geconfigureerd.

Maar nogmaals ik ken de situatie ter plekke daar niet...

• 0
Posted

Kan er mij iemand zeggen wat een vpn-verbinding is en hoe ik daaraan begin. Ik heb geen mac.

voorlopig doe ik dit via Teamviewer.

Groeten,

Gregory

• 0
Posted

VPN staat voor Virtual Private Network. Zeg maar, heel vrij vertaald, een netwerklijntje over het internet met de zaak. Dan kun je net doen alsof je PC in het lokale netwerk van de zaak staat. Dit biedt overigens niet alleen maar voordelen. Als je nu via Teamviewer werkt zou ik dat gewoon blijven doen.

• 0
Posted

Dank voor de antwoorden, maar ze hadden wat mij betreft net zo goed in het Chinees kunnen zijn...

Zowel thuis als op kantoor staan pc's, met Windows 7 of XP. Ik kan niet thuis op mijn kantoornetwerk inloggen (maar zou dat wel graag willen). Ik begrijp dat dat laatste wel nodig is? En wat is een WAN-adres?

• 0
Posted

Ik neem aan dat jullie een systeembeheerder hebben (je kunt en wilt toch niet alles zelf weten?). Die kan je alles vertellen over de voordelen en het opzetten van een terminal server oplossing