Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker thuis en op kantoor gebruiken


Gaia

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In het kort: Poort 5003 forwarden in je router naar de server (vergeet de eventuele server firewall niet). Thuis 'open remote' / 'openen op afstand' en dan het Wan-adres van de zaak opgeven. Wel zaak om er op de zaak voor te zorgen dat alleen jouw Wan adres van thuis wordt geaccepteerd voor een dergelijke verbinding anders kan iedereen er in theorie bij.

Link naar reactie
  • 0
Wel zaak om er op de zaak voor te zorgen dat alleen jouw Wan adres van thuis wordt geaccepteerd voor een dergelijke verbinding anders kan iedereen er in theorie bij.

Het WAN adres thuis is vrijwel zeker dynamisch en zal geregeld wijzigen, dus dat wordt moeilijk.

 

Beter ineens goed doen en een VPN verbinding opzetten met het bedrijfsnetwerk. Dan valt het port-forwarding verhaal weg, en het is nog veilig ook. Mocht er ergens een Mac OS X Server draaien, dan is VPN opzetten een fluitje van een cent.

Link naar reactie
  • 0
Het WAN adres thuis is vrijwel zeker dynamisch en zal geregeld wijzigen, dus dat wordt moeilijk.
Ik ken de situatie daar natuurlijk niet maar hier zijn ze vaak gewoon statisch.

 

VPN is inderdaad ook een oplossing. Mijn ervaringen met Filemaker en VPN zijn echter wat minder.

 

Dan valt het port-forwarding verhaal weg...
Mmm... voor VPN moet je ook het e.e.a. regelen qua poorten en is veelal ook niet standaard geconfigureerd.

 

Maar nogmaals ik ken de situatie ter plekke daar niet...

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de antwoorden, maar ze hadden wat mij betreft net zo goed in het Chinees kunnen zijn...

 

Zowel thuis als op kantoor staan pc's, met Windows 7 of XP. Ik kan niet thuis op mijn kantoornetwerk inloggen (maar zou dat wel graag willen). Ik begrijp dat dat laatste wel nodig is? En wat is een WAN-adres?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...