Ga naar inhoud
  • 0

Wat zegt het koffiekopje?


HarryR

Vraag

Ik heb gezocht, maar kon geen antwoord vinden. Hier gaat het om:

- PC met 4 Gb geheugen, Intel i7 920 (2,67 GHz, 4-dualcore, Win.Pres.Ind 5,9), Windows 7 64-bit en 2 Gb RAID HDU

- daarop draait een klantendatabase onder FM10

- samengebruik is ingesteld

- de gebruikers werken via Internet (20Mb Up/2Mb Down)

- er werken hooguit 3 (meestal 1) mensen tegelijk

- regelmatig komen op sommige momenten en sommige PC's koffiekopjes in beeld

- lokaal zie ik die nauwelijks en heel soms een zandloper

 

Wanneer vertoont FM dat koffiekopje?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het koffiekopje verschijnt waarschijnlijk op het moment dat de server een Backup maakt. In de serverversies tot en met 9, werden dan alle databasen bestanden geblokkerd op het moment dat de backup wordt gemaakt. Gebruikers konden tijdens het kopieren van de data geen wijzigingen aanbrengen. Tegenwoordig buffert de server de data zodat de gebruiker gewoon kan doorwerken.

 

gr. Henk

Link naar reactie
  • 0

Dank, AvD en HenkR.

 

Het is dus een samenwerk-probleem.

 

Aanvullende info: FM 10 is FM 10 Pro Advanced (FM10PA). Back-up (Cobian) dagelijk automatisch om 20 uur. Ik weet niet of en hoe FM10PA tussendoor bijwerkt.

 

Het zou dus kunnen helpen als het een Server-versie zou worden. Maar gezien het kleine aantal gelijktijdige gebruikers twijfel ik. Gisteren was er -zeker weten- één mens aan het werk en hij klaagde over de koffie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...