Ga naar inhoud
  • 0

veldnamen in bulk aanpassen


Vitruvius

Vraag

Ik heb een blanco default database waarin ik de veldnamen van de horizonten van een bodemprofiel heb in opgenomen. Bij elke horizont horen natuurlijk ook een dozijn andere gerelateerde veldnamen. Nu zoek ik een manier om in bulk zo'n reeks veldnamen te wijzigen.

 

vb: veldnamen: Naam horizont 1, Diepte horizont 1, samenstelling horizont 1, kleur horizont 1, enz...

 

Dit zou ik dan in bulk willen veranderen waarbij "horizont 1" dan vervangen moet worden in vb "Bir-horizont".

 

Zodoende kan ik snel vertrekken vanuit een blanco database en deze aanpassen naar de locale situatie.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb PM pro (niet de advanced, dus kan ik niet controleren) en hierin kan ik wel de gegevens overnemen, maar niet de veldnamen. die moeten gelinkt worden met bestaande velden. Zelfs wanneer ik kies voor een nieuwe database geeft filemaker eigen veldnamen op (F1, F2, F3, ...) waar ik aan moet linken.

of open ik de excel op de verkeerde manier? Los daarvan zit ik dan nog met het probleem van opmaak. Het gaat niet zomaar om een lijstje van velden, maar om een complexe opmaak met letterlijk honderden velden per record. Dus wanneer ik de veldnamen kan overbrengen moet ik alles nog in die layout stoppen, en dat gaat nog trager...

Link naar reactie
  • 0

wat je wilt kan op geen enkele manier en in geen enkel database systeem. Wat is ook precies het idee er achter??

Als je een database bouwt komt ieder veld maar één keer voor dus aanpassen in bulk is toch totaal overbodig?

 

Je kunt wel een applicatie maken waarbij de veld naam los staat van het veld label, ik denk dat je daar meer mee geholpen bent en dat je dat misschien ook eigenlijk gewoon bedoeld.

Om dat voor elkaar te krijgen zijn weer mogelijkheden te over maar je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een extra tabel met veldnamen. Iedere veld zou ingesteld kunnen worden als globale opslag zodat je ze door de gehele applicatie kan gebruiken in je lay-out's. Zet ze op je layout neer als merge velden. Je kunt op die manier ook meer talige applicaties maken.

 

Gr. Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...