Ga naar inhoud
  • 0

FM10 en Lion


jw

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb gewoon lion geïnstalleerd over snow leopard en alle rosetta programma's zijn keurig gedisabeld bij mij en draaien niet meer.

FM 7 was dus 1 van die programma's die niet meer draaien . versie 9 draait prima bij mij. (dus zonder rosetta) Mijn voorzichtige conclusie is dan ook dat je rosetta niet nodig hebt voor 9 en 10?

Link naar reactie
  • 0
Als je Fm opnieuw installeert onder Lion wordt je gevraagd of je Rosetta wilt installeren.

Bij "ja" wordt dit dan eerst automatisch gedaan.

Heel vreemd?

Filemaker Pro 10 gebruikt namelijk helemaal geen rosetta en is daarom ook gewoon onder 10 te gebruiken en bij mij probeert hij ook niet eens rosetta te installeren?

Is ook op zich vreemd dat rosetta op de FM software staat? Ik kon dit niet vinden in de hidden map's en volgens mij heeft FM niet eens een licentie om dit te mogen doen? (is geen open source software)

Net even geprobeerd en alles onder 9 draait niet meer onder lion.

10onderlion.jpg.b3de34bc3cc15c448c3a0611b80dc096.jpg

5a758dcdca2b0_85onderlion.jpg.95769b797e157cd6e2a36c4da490fb11.jpg

Link naar reactie
  • 0

Heel leuk allemaal, welke versies nu wel of niet werken onder Lion. Vanaf versie 9 is FileMaker "Universal" en werkt dus zowel op PPC als Intel Macs.

 

Topicstarter heeft echter het probleem dat FileMaker 10 meestal niet opstart op 2 Macs. Lijkt me niet een Rosetta-probleem…

 

Tenzij er misschien een vinkje staat, maar dat betwijfel ik:

 

b6zuol.jpg

 

JJ

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal heb alleen gereageerd op PaVaRo omdat die de reactie gaf dat dir niet onder rosetta zou werken.

Dat 10 niet onder lion af en toe werkt kan wel eens voor komen. Op diverse website's staat eigenlijk dat 9 perfect werkt onder Lion, FM 10 afhankelijk van de toepassing een enkele keer niet (zou niet weten waarom?). Ook 11 zou af en toe lastig zijn zonder aanwijsbare reden.

Wat voor mij wel belangrijk is, is de opmerking van FMwebshop dat bij hem rosetta installeert onder 10. Zal verder met hem gaan in deze via PB want als dit echt zo is dan hebben we een wereld primeur.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...