Jump to content
  • 0

touchscreen toetsenbord maken

bongertman

Question

Posted

beste mensen,

Ik gebruik nu een touchscreen. Af en toe wil ik zonder toetsenbord de letters en enter opdracht van het toetsenbord op het beeldscherm "touchen".

Het windows toetsenbord kan ik wel oproepen, maar vanwege de resolutie word deze erg klein afgebeeld en is een type fout te snel gemaakt.

We gebruiken het scherm voor een kassa toepassing en af en toe moet je een barcode zelf intypen of snel een product zoeken op omschrijving. Nu heb je hiervoor steeds het toetsenbord nog nodig. Dat moet fraaier kunnen volgens mij.

Kan ik de letters en return opdracht ook met knoppen nabootsen zonder dat er allerlei ingewikkelde scripts aan te pas komen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

dit is perfect mogelijk, maar dan moet gewone het aantal toetsen namaken en natuurlijk aan toets een script aanhangen

zo iets als

voor de letter a script "tekst invoegen" en als parameter de de letter A geven

enzovoort

• 0
Posted

Beste Heckle

Dank voor de reactie. Deze oplossing had ik zojuist ook al bedacht/gevonden. Maar voor de toets kan ik de oplossing nog niet vinden.

Daar moet ik dan maar eens mee experimenteren.

De ene keer doet return / enter iets anders dan de andere keer. Het hangt af van welke bewerking je uitvoert. De ene keer een zoekopdracht, de andere verspringen naar de volgende regel. Maar dat valt wel te ondervangen.