Ga naar inhoud
  • 0

bewaar als pdf mét URL


Papouck

Vraag

Hallo,

 

Ik werk al een aardig tijd met filemaker, maar nu stuit ik toch op een probleem dat ik niet op eigen kracht kan oplossen:

het gaat om een presentatie van rashonden, kennels en beschikbare nesten.

 

In ieder record staat o.a. het emailadres en de URL van de kennel.

In filemaker heb ik een script gemaakt, dat je (in bladermodus, althans) een mailtje kunt sturen of de juiste website kunt bezoeken.

Sla ik zo'n record op als pdf, om door te sturen naar evt. pupkopers, dan raak ik de weblink kwijt.

 

Nu voeg ik die nog elke keer handmatig toe in Acrobat, maar het zou natuurlijk ontzettend handig zijn als ik een pdf kon exporteren mét link.

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt, mijn excuses...

Een tekstlink werkt prima, dus jantje@mijndomein.nl of http://www.jantje.mijndomein.nl gaat goed.

 

Er staat alleen ook een foto in van de hond en ik wil graag dat die foto een link is naar de foto('s) van de rasvereniging. Daarnaast zijn er nog wat knoppen (naar de stamboom bijvoorbeeld).

 

Ik kan in Filemaker dus wel een knop maken "Open URL [No dialog; NHSB:StamboomURL]", maar als ik het record exporteer naar (opsla als) pdf, werkt de knop niet.

Nogmaals, de tekstlinken, no problemo :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...