Jump to content
  • 0

bestand hernoemen

André1517653054

Question

Posted

Ik heb een (muziek)bestand 01 track 1.flac.

De naam van het bestand en het pad daar naar toe (x:/.../01 track 1.flac) heb ik vastgelegd in 2 velden van een FM12 tabel.

De tabel bevat meer velden, o.a. een veld met de eigenlijke titel van 01 track 1.flac, namelijk 'Sanjochepe'. (Kan natuurlijk een willekeurige andere titel zijn)

Hoe wijzig ik, mbv een FM12 script of opdracht, de fysieke naam van het bestand naar x:/.../01 Sanjochepe.flac ?

Dus niet alleen in mijn FM12 tabel maar ook fysiek op de harde schijf.

Wie weet hoe dat moet? Handmatig is geen optie, ik wil een hele reeks titels met gegevens uit de FM12 tabel op de harde schijf kunnen aanpassen.

Als deze hobbel genomen kan worden ben ik van zins om allerlei waarden uit andere velden van mijn FM12 tabel naar de ID3 tags van het flac bestand te schrijven.

Daar kom ik tzt op terug.

Vast bedankt.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zonder een plugin heb je de scriptstap "Applescript uitvoeren" (Mac) of "Event verzenden" (Windows) nodig.

Helaas werk ik altijd op een Mac, dus met een Applescript zou ik je wel kunnen helpen, maar daar heb jij niet zoveel aan. Misschien iemand anders hier op het forum?