Jump to content
  • 0

Automatische detectie gebroken links containerveld

Vitruvius

Question

Is er een get functie of andere functie die ik kan gebruiken om te achterhalen of een link van een containerveld al dan niet correct is.

Van tijd tot tijd heb ik containervelden met kan 'afbeelding "naam" niet vinden'. Vaak omdat de afbeelding is verplaatst.

Graag zou ik binnen een databank snel willen checken of alle links nog wel kloppen. Met isvalid, evaluate e.d. kom ik zowel bij werkende als gebroken links het zelfde resultaat tegen, een 1, een 0 een ?, wat random getallen, ...

Het maakt niet uit wat het is, zolang er maar een verschil is tussen beide

oh ja. Het containerveld is een berekening. :-)

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Mijn container is een berekeningsveld met als uitkomst een container.

De berekening is het path naar de locatie van het bestand. Het importeren van het bestand of van een spreadsheet (fotolijst) levert de nodige info. De reden voor de berekening is dat het os-onafhankelijk moet werken. Het path voor Mac en Windows is namelijk anders. Net zoals het verschil tussen de locatie van de databank tov de foto's. Op een server of in dezelfde hoofdmap. Dus voordat alles op een dvd terecht komt wil ik snel checken of alle links wel werken in die structuur.

• 0

Het automatisch aanmaken van het juiste path op basis van een individueel geïmporteerde afbeelding of op basis van een spreadsheet werkt probleemloos.

Zowel onder windows als mac, want in de berekening controleer ik eerst of het windows of mac is via Get(SysteemVersie).

Ik lees wel dat je verschillende path's kan ingeven en dat filemaker dan eerst bij het eerste path kijkt en dan naar het tweede, maar dat lukte me niet bij een berekend path, dus doe ik het met het controleren van het OS

Wisselen tussen OS is geen probleem. Het probleem stelt zich wanneer de afbeelding zich niet meer op die plaats bevindt.

Momenteel kan ik daar geen controle op doen.

• 0

Wel, de afbeeldingen worden altijd opnieuw ingeladen (= berekeningsveld)

Dus wanneer de link niet klopt krijg ik een foutmelding (kan afbeelding niet vinden), maar die fout kan ik niet capteren. get(lasterror) en andere get functies geven niets.

Ik heb het idee dat ik iets gigantisch stom over het hoofd ben aan het zien, maar ik zie het niet.