Ga naar inhoud
  • 0

Afstand berekenen m.b.v. Google Maps


Roger

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

GoogleMaps is niet gratis voor intern gebruik, enkel voor applicaties die publiekelijk en gratis te benaderen zijn. Je kan beter naar openstreetmap of iets dergelijks gaan kijken.

 

Wat je het beste doet is op zoek gaan naar een REST webservice zodat je via een URL een request kan doorsturen. Met Insert From URL krijg je dan het resultaat binnen, en dan is het een kwestie van parsen.

 

Vorig jaar op FMSummit heb ik een voorbeeldje getoond met behulp van ScriptMaster, maar dit moet niet meer nu we Insert From URL hebben.

 

 

edit: had niet gezien dat het met FileMaker 10 moet werken

 

Voor Filemaker 10:

 

laad de URL in een webviewer, en met GetLayoutObjectAttribute ( "myWebviewer" ; "content" ) kan je het resultaat recupereren. En dan is het weer parsen :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips. Het voorbeeldje op FileMaker hacks ziet er goed uit! Op de link van Andries lees ik:

 

In fact, many of these alternatives have advantages over Google Maps beyond being cheaper (or free). Even if you are a small enough user of Google Maps that you wouldn't have to pay (you average less than 25,000 map views a day), it is worth your while to look at the alternatives.

 

Aan de 25.000 pageviews per dag zullen wij in de verste verte nooit komen. Maar begrijp ik goed dat je daar bovenop moet voldoen aan de gratis publieke toegankelijkheid?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...