Ga naar inhoud
  • 0

flitsende vensters


tomstoek

Vraag

Bij het openen van een bestand wordt een venster geopend wat ik niet te pakken krijg. Het flitst alle kanten op.

Ik heb al vanalles geprobeerd: aanpassen van het huidige venster in een opstartscript, in bestandopties de layout aangegeven waarmee hij moet beginnen enz enz

Zelf direct sluiten maar dan kom je de database niet meer in.

 

Nu heb ik een nieuwe database gemaakt met nieuwe layouts. De eerste layout heeft zelfs de oorspronkelijke naam maar is helemaal aangepast.

 

Bij het opstarten zie je toch de oude layout eerst en die gaat hij dan aanpassen.

 

Hoe kan ik een lekker lopende opening bouwen zonder heen en weer flitsende schermen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je Filemaker Pro Advanced aan zet, en je hebt voldoende rechten, kan je met de debugger bekijken welke scriptstappen hij doorloopt.

 

Daar zit mogelijk een commando in die een nieuw venster opent, waar coordinaten worden gebruikt om het een plaats te geven.

Hetzelfde kan met een commando om een scherm te verplaatsen.

 

Maar: je spreekt over "flitsende schermen" waar je ook "knipperende schermen" mee kan bedoelen...

Of bedoel je echt dat een window in Filemaker lukraak op verschillende posities wordt gezet?

Gaat dat dan snel achter elkaar, of bij elke nieuwe opstart dat het ineens anders staat dan eerder?

 

Een beetje meer duidelijkheid van jouw probleem kan helpen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...