Ga naar inhoud
  • 0

FMGO & ipads


Zero55

Vraag

Momenteel hebben we 8 serviceploegen op de baan met elk een iPad (wifi+3G) waarop er lokaal een FM12 bestandje draait.

Hierdoor kunnen de mensen op de baan makkelijk materiaallijsten mee opmaken en doorsturen.

Regelmatig moet ik veranderingen/verbeteringen aanbrengen aan dit bestand en mail ik de nieuwe versies steeds naar alle serviceploegen door.

Sommigen weten wat ze moeten doen, anderen negeren de nieuwe versie... Nu vroeg ik mij af of het de moeite loont om het bestand via FM Server beschikbaar te maken zodat ze steeds met de nieuwste versie werken.

Heeft voor mij voordelen, maar heeft ook zeker nadelen zoals het feit dat ze steeds "online" moeten zijn (verbinding moeten hebben met de server) als ze iets willen doorsturen. De database zal ook snel in grootte toenemen wat de snelheid van laden gaat beinvloeden,...

Heeft iemand ervaring met dit soort toestanden ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zwerft ergens op het internet wel een document, van iemand die het werkend gemaakt heeft door de updateprocedure "met één druk op de knop" mogelijk te maken.

Ik heb op basis daarvan vrijwel hetzelfde gemaakt, zodat het weinig moeite meer kost.

Als je dan ook nog synchroniseert, dan is het mogelijk om te testen welke versie de iPad heeft, en of dat wel de laatste is.

 

Ah, gevonden:

 

http://www.colibrisolutions.com/2011/08/24/one-click-updating-of-a-filemaker-go-solution-on-a-mobile-ios-device/

 

't Is even puzzelen, maar dit helpt je flink op weg.

 

 

En over het lokaal opslaan op de iPad: het heeft echt (grote) voordelen...

- Kosten mobiel internet (vooral buitenland)

- Stabiliteit, denk even aan bedrijfspanden

- Snelheid: mobiel online wil wel eens lekker traag zijn, verbinding zoeken idem.

 

De grootte van de database zou geen probleem mogen zijn. Synchroniseren is overigens ook niet vrij van risico.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt SuperWimmie voor uw inbreng.

Zelf ben ik ook voorstander van het lokaal op de iPads te houden, maar de gebruikers zouden bij wijze van spreken met 1 klik een nieuwe versie op het ipad kunnen moeten zetten.

Momenteel zijn dat een 4-tal kliks (ik stuur ze namelijk een link door via dropbox) en dan moeten ze nog naar het beginscherm gaan van FM GO en daar de moeite doen om de eerdere versies te verwijderen en met de nieuwe versie op te starten... dit doet geen kat...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...