Ga naar inhoud
  • 0

Een datarange zoeken ... Van tot en met ...


Stardust

Vraag

Beste Clarify Forumleden,

 

We hebben een Veld Datum (datumveld)

Nog een veld begindDatum en een ander veld eindDatum

 

We maken een rekenveld Zoekdatum met als waarde: beginDatum & "..." & eindDatum

 

We doen een zoekopdracht d.m.v. de waarde van Zoekdatum te plakken in de Find modus in het veld Datum en we vinden de gewenste records.

 

Nu gaan we scripten ...

 

Gebruik maken van een $variabele, gebaseerd op de inhoud van het veld Zoekdatum werkt niet en levert een foutmelding op :(

 

Dan gaan we de waarde kopïeren van Zoekdatum (via het script, waarin we eerst de beginDatum en de eindDatum hebben ingetypt in een daartoe bestemd dialoogvenster, resultaat ... Foutmelding ?????

 

De foutmelding: This field contains invalid find criteria. Allow this invalid value? en het veld Datum (nog steeds in de Find modus, bevat alleen maar de waarde "..."

 

Wat is er aan de hand, wat zie ik over het hoofd ????????

 

 

Ik zie iets over het hoofd en ik weet niet wat ... oud worden is een pijnlijke zaak :twisted:

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan het zijn dat je tijdens het instellen van de variabele al in de Find modus bent?

 

Neen, eerst het dialoogvenster, dan variabele instellen en vervolgens Perform Find, waar de variabele dan gebruikt (zou moeten) wordt(en). Maar dat lukt dus niet :? Bij het nalopen v/h script blijkt dat niet de inhoud v/d variabele geplaatst wordt in het datumveld dan wel de waarde $SearchDate (= naam van de gebuikte variabele) wat natuurlijk een foutmelding genereert daar een tekst niet opgezocht kan worden in een datumveld :evil:

 

Alleszins bedankt voor het mee denken !

Link naar reactie
  • 0
In een dialoogvenster dat is gemaakt met een script worden de ingevulde waardes alleen doorgegeven wanneer op de default button (knop nr 1) geklikt wordt. Dit is pas in FM9 of 10 gecorrigeerd. Misschien zit daar het probleem?

Felix,

 

Bedankt ... dat zou wel eens de reden kunnen zijn, zodra ik tijd heb, ga ik dat onderzoeken want het bestand is inderdaad in FM 8.5 opmaak gemaakt.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...