ik wil in mijn bedrijfje gebruik gaan maken van een barcode scanner. Dit wil ik realiseren in FM.
Echter wat is nu het beste plan van aanpak, gezien de enorme drukte vanaf april tot november zou ik het zonde vinden als ik nu als "beginnende" FM gebruiker veel tijd ga verliezen in het uitzoeken en overwinnen van vele problemen omdat ik met een "verkeerde" start zou beginnen.
Om een beetje overzicht te krijgen heb ik het hele proces in diverse etappes verdeeld:
1. Bestelling importeren; vanuit de administratie (van mijn website) kan ik automatisch een lijst exporteren met de artikelen die besteld moet worden en de aantallen
deze wil ik na het bestellen bij de leveranciers importeren zodat ik een exacte overzicht heb van de artikelen die ik moet laden in Nederland.
2. Lading scannen; in Nederland wordt tijdens het laden ieder artikel gescand om te controleren of ik alles geladen heb wat besteld is. Het gaat om een totaal van circa 3000 artikelen (stuks) per rit.
3. Controle: ik wil een duidelijk overzicht hebben van verschillen tussen bestelling en lading.
Obstakels die mij tot nu toe bekend zijn:
Bij het importeren van aantallen tijdens het laden wordt het veld "aantallen besteld" automatisch leeg gemaakt, dus geen overzicht van verschillen mogelijk.
Daarom denk ik dat ik het beste kan werken met verschillende tabellen, voor elke etappe afzonderlijk een tabel, dus dan importeer ik in verschillende tabellen.
De scanner heb ik nog niet, wil een deze dagen gaan bestellen, tot nu toe staat de Opticon 2002 of 2001 bovenaan op de lijst, de Koamtac 200i valt af want na contact met verkoper werd niet gegarandeerd dat deze scanner werkt op een MacBook Air icm FM 12. Mocht iemand ervaring hebben met andere scanners dan hoor ik dat graag.
Dus tot nu toe ga ik er nog steeds vanuit dat de scanner de gegevens op mijn computer wegschrijft in een eigen bestand en deze moet ik via importeren in FM zien te krijgen.
Plan;
etappe 1; deze lijst kan ik vanuit de website exporteren in een CSV file. Voor deze wil ik een tabel maken "Bestel aantallen" met de volgende velden:
"streepjescode" "artikelnummer" "omschrijving" en "aantal besteld"
etappe 2; hier scan ik de artikelen bij het laden in, direct na het laden wordt de scan geexporteerd naar de computer en volgt de import in FM.
Voor deze wil ik een tabel maken "Laad aantallen" met de volgende velden;
"streepjescode" "artikelnummer" "omschrijving" en "aantal geladen"
etappe 3; Moet een layout of iets dergelijks zijn waarin de volgende velden voorkomen;
de bedoeling is dat de info natuurlijk uit de tabellen "Bestel aantallen" en Laad aantallen" wordt gehaald.
het laatste veld "Kompleet" is een veld die vergelijk tussen het aantal besteld en aantal geladen, zodra het veld "aantal geladen" de zelfde waarde of hoger heeft dan het veld "aantal besteld" verschijnt het woord Kompleet, indien minder geladen dan besteld blijft veld leeg, een leeg veld valt meer op in zo'n lange rij met artikelen als een andere tekst.
Nu ben ik met etappe 1 en 2 klaar echter etappe 3 snap ik niet veel van
Vraag
Gerard Exis
Beste mensen,
ik wil in mijn bedrijfje gebruik gaan maken van een barcode scanner. Dit wil ik realiseren in FM.
Echter wat is nu het beste plan van aanpak, gezien de enorme drukte vanaf april tot november zou ik het zonde vinden als ik nu als "beginnende" FM gebruiker veel tijd ga verliezen in het uitzoeken en overwinnen van vele problemen omdat ik met een "verkeerde" start zou beginnen.
Om een beetje overzicht te krijgen heb ik het hele proces in diverse etappes verdeeld:
1. Bestelling importeren; vanuit de administratie (van mijn website) kan ik automatisch een lijst exporteren met de artikelen die besteld moet worden en de aantallen
deze wil ik na het bestellen bij de leveranciers importeren zodat ik een exacte overzicht heb van de artikelen die ik moet laden in Nederland.
2. Lading scannen; in Nederland wordt tijdens het laden ieder artikel gescand om te controleren of ik alles geladen heb wat besteld is. Het gaat om een totaal van circa 3000 artikelen (stuks) per rit.
3. Controle: ik wil een duidelijk overzicht hebben van verschillen tussen bestelling en lading.
Obstakels die mij tot nu toe bekend zijn:
Bij het importeren van aantallen tijdens het laden wordt het veld "aantallen besteld" automatisch leeg gemaakt, dus geen overzicht van verschillen mogelijk.
Daarom denk ik dat ik het beste kan werken met verschillende tabellen, voor elke etappe afzonderlijk een tabel, dus dan importeer ik in verschillende tabellen.
De scanner heb ik nog niet, wil een deze dagen gaan bestellen, tot nu toe staat de Opticon 2002 of 2001 bovenaan op de lijst, de Koamtac 200i valt af want na contact met verkoper werd niet gegarandeerd dat deze scanner werkt op een MacBook Air icm FM 12. Mocht iemand ervaring hebben met andere scanners dan hoor ik dat graag.
Dus tot nu toe ga ik er nog steeds vanuit dat de scanner de gegevens op mijn computer wegschrijft in een eigen bestand en deze moet ik via importeren in FM zien te krijgen.
Plan;
etappe 1; deze lijst kan ik vanuit de website exporteren in een CSV file. Voor deze wil ik een tabel maken "Bestel aantallen" met de volgende velden:
"streepjescode" "artikelnummer" "omschrijving" en "aantal besteld"
etappe 2; hier scan ik de artikelen bij het laden in, direct na het laden wordt de scan geexporteerd naar de computer en volgt de import in FM.
Voor deze wil ik een tabel maken "Laad aantallen" met de volgende velden;
"streepjescode" "artikelnummer" "omschrijving" en "aantal geladen"
etappe 3; Moet een layout of iets dergelijks zijn waarin de volgende velden voorkomen;
"streepjescode" "artikelnummer" "omschrijving" "aantal besteld" "aantal geladen" "Kompleet"
de bedoeling is dat de info natuurlijk uit de tabellen "Bestel aantallen" en Laad aantallen" wordt gehaald.
het laatste veld "Kompleet" is een veld die vergelijk tussen het aantal besteld en aantal geladen, zodra het veld "aantal geladen" de zelfde waarde of hoger heeft dan het veld "aantal besteld" verschijnt het woord Kompleet, indien minder geladen dan besteld blijft veld leeg, een leeg veld valt meer op in zo'n lange rij met artikelen als een andere tekst.
Nu ben ik met etappe 1 en 2 klaar echter etappe 3 snap ik niet veel van
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
1 antwoord op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.