sjapy vien Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 Hallo, Ik heb er maar een bestandje bijgevoegd voor de duidelijkheid. Als ik het vakje van besteld aan klik, zou ik graag willen dat de huidige datum in het veld van datumb komt te staan. Ben al de hele avond bezig maar krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij hiermee helpen? Groeten Jaap Quote
0 Bruno VDK Posted January 10, 2013 Posted January 10, 2013 Er zijn verschillende mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen. Je maakt van je datum veld een berekeningsveld, resultaat Datum: Case( not IsEmpty( besteldVeld ; Get(CurrentDate)) Met een scripttrigger op het besteld veld kun je ook al iets doen. Neem de waarde van het veld in een variable. Afhankelijk of er een waarde is (Ja of leeg) laat je het script de huidige datum in het veld datum zetten, of weg nemen en laat je "ja" in het veld besteld zetten of wegnemen. En dan kun je nog een aantal zaken doen gebaseerd op de Let() functie in een auto enter calc op het datum veld. Quote
0 sjapy vien Posted January 10, 2013 Author Posted January 10, 2013 Hey Bruno, bedankt! Met die functie lukte het, er moest alleen nog een ) teken achter bestelVeld, maar daar kwam ik ook weer achter. Groeten Jaap Quote
0 sjapy vien Posted January 10, 2013 Author Posted January 10, 2013 Bruno, Misschien weet je deze ook. Als ik een tekstveld heb voor bv postcodes, dan zijn er altijd mensen die dat met kleine letters doen. Is er iets dat hij er dan automatisch hoofdletters van maakt? Groeten en bedankt, Jaap Quote
0 Bruno VDK Posted January 10, 2013 Posted January 10, 2013 Zet een auto enter calc op het postcode veld : Let( trigger = postcodeVeld ; Upper ( Self ) ) Uncheck "Do not replace existing value....." Quote
0 sjapy vien Posted January 10, 2013 Author Posted January 10, 2013 Ha Bruno, wederom bedankt. Ik ben sinds een maand bezig om onze database om te zetten van Access naar Filemaker. Heb de zelfstudie gedaan en de handleiding doorgenomen, verder de Missing Manual erbij. Dat was even opnieuw alles uitvinden, maar het is me gelukt. Ook de conversie van de data. De scripts waren nieuw voor me, maar dat begin ik ook onder de knie te krijgen. Alleen de functies en calculaties, daar kom ik niet helemaal uit, snap er eigenlijk geen bal van. Bedankt en groetjes, Jaap Quote
Question
sjapy vien
Hallo,
Ik heb er maar een bestandje bijgevoegd voor de duidelijkheid.
Als ik het vakje van besteld aan klik, zou ik graag willen dat de huidige datum in het veld van datumb komt te staan.
Ben al de hele avond bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten Jaap
6 answers to this question
Recommended Posts