Ga naar inhoud
  • 0

Barcodes printen


Gerard Exis

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi

 

Ik weet niet in hoever je kan werken met applescript?

Een tijdje geleden heb ik dit gedaan door een knop een applescript te laten oproepen die een Dymo labelwriter aanstuurt.

HIerbij werd zowel de barcode, als artikelnaam en prijs geprint op een klein plakkertje...

 

VIa de website van dymo kan je een SDK downloaden (gratis). Hier heb je veel info en voorbeelden in om het applescript te maken.

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie, maar met apple script werken, ik ??? :mrgreen:

Kans dat mijn MacBook nooit meer opstart is mij te groot.

 

Ik heb een programma waarmee ik de label kan maken, vervolgens kan ik deze in diverse ext opslaan, ik doe dat nu (als test, weet niet welke extensie de beste is) als PDF.

Vervolgens heb ik in het tabel artikelen een container gemaakt waar ik deze PDF label plak.

 

Deze label zie ik automatisch in de lijst "bestellingen bij leveranciers" , dus achter het produkt staat hoeveel stuks ik moet bestellen en tevens de label.

Nu komt het probleem voor mij, ik wil de label die bij het artikel hoort uitprinten maar gelijk aantal labels met bestelde artikelen, dus artikel A 5 stuks besteld, moet er 5 labels van artikel A uitgeprint worden.

 

Ik zit te denken aan een manier om te exporteren naar Excel, maar weet op dit moment niet of dat de beste weg is, ben nu aan het uitzoeken, hou het liefts in FM zonder verdere acties te moeten doen.

 

Is dit mogelijk ? zoja, hoe moet ik dit aanpakken?

 

Groetjes,

Gerard

Link naar reactie
  • 0

hoi

beste in gewoon een barcodefond installeren, coda 3-9 en printen maar. Geloof me het is echt zo simpel.

naar gelang welk type barcode die je wil is het ook soms nodig om een plugin te installeren. deze 2 zijn vrij te vinden

wil je misschien een voorbeeld bestand. ik zal eens gaan graven en als ik het vind zal ik het posten

 

groeten

steven

Link naar reactie
  • 0

Er is een verschil tussen een labelprinter die afzonderlijke labels print of een laserprinter die vellen met een x aantal labels print:

 

-In geval van een labelprinter (b.v. een Dymo) moet je de printopdracht herhalen afhankelijk van je gewenste aantal.

 

-In geval van een laserprinter moet je de records in een printlayout dupliceren afhankelijk van je gewenste aantal.

 

JJ

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor de bestanden, ik heb ze werkend :D Nu gaan bedenken hoe ik het kan koppelen en zodanig aanpassen dat het goed bruikbaar is voor mij.

Ik heb het volgende idee, echter weet niet of ik het goed ziet:

In de gegevens van artikelen heb ik een optie opgenomen om artikelen die door de leverancier niet van een barcode is voorzien aan te kunnen vinken.

Zo wil ik via de bestellijst alle artikelen verzamelen (incl. aantal besteld) om vervolgens dmv een script (het plan bedenken is eenvoudig, nu nog effe uitvoeren :mrgreen: )

een print opdracht te geven van alle records welk aanwezig zijn in die lijst die is verzameld uit te printen, natuurlijk tevens direct de juiste aantallen.

 

Maar nu eerst effe een ander probleem oplossen.. per abuis (toen ik met deze barcode bestandjes bezig was) een zooitje artikelen verwijderd :cry:

Nu ben ik deze weer terug aan het zetten, echter wat ik nu wil weten id of het mogelijk is om een bepaald tabel te beveiligen tegen verwijderen, dus eerst een pop-up venster oid krijgen met een extra bevestiging. Zal effe een nieuwe topic aanmaken voor dit probleem.

 

Zodra dit probleem is geteckeld, ga ik weer verder met het printen van de barcode, wordt vervolgt ................. :roll::roll:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...