Ga naar inhoud
  • 0

Gezocht, oplossing om tabblad in script te selecteren


Max L

Vraag

Vanuit een layout waarin gebruik gemaakt wordt van tabbladen voer ik verschillende scrips uit, waardoor er ook tijdelijk naar andere layouts wordt gegaan. Bij terugkeer naar de oorspronkelijke layout wil ik graag het tabblad dat behoord bij mijn laatste activiteit vooraan laten verschijnen. Bij het instellen van het tabbesturingselement kan ik maar één tabblad benoemen als voorste en vervolgens komt deze dan iedere keer bij het openen van de layout vooraan te staan. Kent iemand een oplossing om binnen een script het gewenste tabblad te selecteren?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak gebruik van een script bij het verlaten van de layout en bij toegang van een layout. Dit kun je aangeven bij de layout instellingen.

 

Geef elke tab een unieke objectnaam bv "tab 1" "tab 2" enz. Gebruik bij elke layout dezelfde benamingen zodat je script generiek is.

 

Script bij het verlaten van de layout:

Set variable $$FrontTab =

Case

( GetLayoutObjectAttribute ( "tab 1" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 1"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 2" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 2"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 3" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 3"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 4" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 4"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 5" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 5"

enz

)

 

Script bij toegang layout:

goto object $$FrontTab

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook in je beginscript een Nieuw Venster openen en een Bevries Venster (Freeze Window) doen.

Hierdoor blijft je originele layout behouden, want de eventuele layoutwissels gebeuren in dat hulpvenster.

Aan het einde van je beginscript Sluit je het Venster en je staat terug op de layout zoals je die hebt achter gelaten.

Mogelijk kun je hierna nog een Commit doen zodat eventuele wijziging ook op het scherm komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...