Jump to content
  • 0

Gezocht, oplossing om tabblad in script te selecteren

Max L

Question

Vanuit een layout waarin gebruik gemaakt wordt van tabbladen voer ik verschillende scrips uit, waardoor er ook tijdelijk naar andere layouts wordt gegaan. Bij terugkeer naar de oorspronkelijke layout wil ik graag het tabblad dat behoord bij mijn laatste activiteit vooraan laten verschijnen. Bij het instellen van het tabbesturingselement kan ik maar één tabblad benoemen als voorste en vervolgens komt deze dan iedere keer bij het openen van de layout vooraan te staan. Kent iemand een oplossing om binnen een script het gewenste tabblad te selecteren?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Daar zit juist het probleem, terug naar de oorspronkelijke layout opent altijd standaard het tabblad dat als voorste is ingesteld. Hier wil ik invloed op kunnen uitoefenen, dus ik wil afhankelijk waar vandaan ik terugkeer het juiste tabblad laten activeren.

• 0

Maak gebruik van een script bij het verlaten van de layout en bij toegang van een layout. Dit kun je aangeven bij de layout instellingen.

Geef elke tab een unieke objectnaam bv "tab 1" "tab 2" enz. Gebruik bij elke layout dezelfde benamingen zodat je script generiek is.

Script bij het verlaten van de layout:

Set variable $$FrontTab =

Case

( GetLayoutObjectAttribute ( "tab 1" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 1"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 2" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 2"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 3" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 3"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 4" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 4"

; GetLayoutObjectAttribute ( "tab 5" ; "isfronttabpanel" ) ; "tab 5"

enz

)

Script bij toegang layout:

goto object $$FrontTab

• 0

Je kunt ook in je beginscript een Nieuw Venster openen en een Bevries Venster (Freeze Window) doen.

Hierdoor blijft je originele layout behouden, want de eventuele layoutwissels gebeuren in dat hulpvenster.

Aan het einde van je beginscript Sluit je het Venster en je staat terug op de layout zoals je die hebt achter gelaten.

Mogelijk kun je hierna nog een Commit doen zodat eventuele wijziging ook op het scherm komen.