Ga naar inhoud
  • 0

dropdown met edit


harpermac

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pjotter, een dropdown creeren was niet het probleem.

 

het gaat om het volgende:

ik heb 2 tabellen, een voor orders en een met scheepsgegevens.

wat ik graag zou willen is het volgende:

als ik een scheepsnaam niet in de lijst voorkomt en je kiest edit in de dropdown van de order tabel dat er dan automatisch een niew record aangemaakt wordt in de tabel met scheeps gegevens.

 

Ik heb het nu zo gedaan dat ik een blanco record heb new en dat als je deze selecteert er een nieuw record wordt aangemaakt, d.m.v. een script dat verwijst naar het veld waar je aan het werk bent, dit betekend dat je dan voor elke scheepsnaam heading in het order programma een apart script moet creëren, het zou makkelijker zijn als je een script hebt waarbij de edit in het dropdown menu fungeert als new record in de scheepsdatabase.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar dat werkt toch hetzelfde?

Je maakt een tweede tabel en daar voer je dezelfde actie uit. Je vult in de ene tabel automatisch de tweede in.

Nadeel op deze manier is wel dat de namen uniek moeten zijn daar moet je toch echt op letten dan en dat lijkt me bij scheepsnamen niet makkelijk.

Dat kan alleen als je maar een paar schepen hebt. Logischer zou zijn een uniek nummer en de naam. Je krijgt dan een combinatie die uniek is ook al zijn de namen gelijk.

Link naar reactie
  • 0

Dat zal misschien kunnen als je voor iedere order weer een nieuwe heading aanmaakt in de scheeps gegevens, maar dat is dus niet de bedoeling, kom sommige schepen elke maand weer tegen en moet dus telkens dezelfde gegevens weer invoeren; daarbij heb ik in een order meerdere scheeps gegevens nodig.

 

Heb nu de volgende oplossing gemaakt.

 

In de scheeps database een blanco heading genaamd "New"

Vervolgens in het order systeem een dropdown gelinkt aan de scheepstabel met script instelling bij wijzigen object script uitvoeren.

script heb ik als volgt gemaakt:

If(Orders_order_shipnamex="New"

go to layout "ship particulars"

New record

end if

 

Waarbij X variabel is, ik heb dus nu voor elk veld shipname een apart script en zou liever zien dat ik ipv die blanco New record de edit kan gebruiken en dat als je kiest voor edit dat er dan automatisch een nieuw record wordt aangemaakt en ik dus maar een script nodig heb

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...