Ga naar inhoud
  • 0

Veld met URL


maardema

Vraag

Is het mogelijk om een invoerveld te maken met een URL er in die ik dan aan kan klikken?

Ik kan op de Filemaker website alleen dit vinden:

 

U kunt een geldige URL openen die wordt weergegeven in een veld. FileMaker Pro opent de URL met de standaardtoepassing die op uw computer voor het URL-type is geconfigureerd. Voorbeeld: http-URL's worden geopend in uw standaardwebbrowser.

Zo opent u een URL vanuit een veld:

1.

Klik op het veld om het te selecteren en selecteer de volledige URL.

2.

Klik met de rechtermuisknop (Windows) of houd Control ingedrukt en klik (Mac OS) ergens in de URL.

3.

Kies Url in het voorgrondmenu.

Tip In Mac OS kunt u ook Cmd ingedrukt houden en ergens in de URL klikken om de URL te openen.

 

Kan dit niet makkelijker? Dat ik de link kan aanklikken en hij hem dan opent?

 

Ik wil trouwens niet in elk record dezelfde link. Dit is voor een database voor leveranciers, waar we de website van de leverancier graag bij willen voegen in een veld.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit heb ik dus net geprobeerd. Ik ga dan op het veld staan, en kies dan voor knopinstellingen en kies dan voor de script stap open URL. Alleen dan geeft hij op elk record dezelfde URL weer en dat wil ik dus niet. Ik wil op elk record een andere URL kunnen ingeven en nu neemt hij de eerste mee naar alle opvolgende records.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...