Jump to content
  • 0

veldinhoud "automatisch" wissen

ad koster

Question

Posted

Ik heb een database voor onze vereniging en daar print ik (naast de kwartaalfacturen en de ledenoverzichten) o.a. brieven en startlijsten mee uit.

1x per jaar worden er examens afgenomen en nodig ik een groep kinderen uit. Die doen examen voor verschillende diploma's, dus staat dat in de brief vermeld.

Verder zijn er nog wat andere velden toegevoegd die alleen hiervoor noodzakelijk zijn.

Omdat die velden daarna weer moeten worden geschoond, vraag ik me af of er een manier is om dit "automatisch" te doen.

Nu wis ik handmatig elk veld en dat is best veel werk.

Dus ik zoek eigenlijk een opdracht die o.a. het veld "soort examen" bij alle records in de database leegmaakt.

Het gaat om 6 velden die ik alleen voor die examens gebruik.

Meestal zijn het zo'n 40 kinderen die examen doen, dus wis ik nu na afloop van de examens zo'n 240 velden met de hand.......

Bij voorbaat dank, Ad

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo Ad

Ik zou dit zo doen: een selectie maken van alle records die je wilt wijzigen en vervolgens van de bewuste velden de "veldinhoud vervangen" door niets.

Of heb ik je vraag niet goed begrepen?

Dick

• 0
Posted

Veldinhoud vervangen kan, Veld instellen(set field) kan ook door na de zoekopdracht een loop te doorlopen.

Welke sneller werkt met 6 velen per record weet ik niet.