Jekkie Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Ik een veld met de naam 'InOud' Dit veld komt 3 keer voor in een tabblad. De berekening met dit veld is 'InNieuw1'-'InOud' 'InNieuw2'-'InOud' 'InNieuw3'-'InOud' De velden 'inOud in het tabblad geven de juisten waarde alleen na calculatie zijn de uitkomsten overal hetzelfde.(innieuw1-Inoud Quote
0 yamas Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Jekkie, Misschien heb ik wat te simpel gedacht, maar uit je post maak ik op dat je met 3 verschillende velden "InNieuw" en 1 "InOud" werkt. Heb je ook 3 berekeningsvelden? Jekkie.fmp12 Quote
0 Jekkie Posted April 4, 2013 Author Posted April 4, 2013 Ik zal het een beetje beter uitleggen. Ik heb een tabblad met 2 bladen Tabblad 1 portaal beginrij 1 aantal rijen 1 Tabblad 1 portaal beginrij 2 aantal rijen 1 Tabblad 2 portaal beginrij 3 aantal rijen 1 Deze bezitten de velden IN en UIT deze komen uit een tabel met drie verschillende IN en UIT waardes. Nu wil ik de waarde uitrekenen vb In1-in (300-200) in2-in (400-345) in3-in (500-356) Het zijn dus 3 verschillende meters Ik zoek in een tabel naar een klant (DebNr) en deze geeft mij 3 verschillende meters. Daarna wil ik het verschil uitrekenen en de nieuwe meter vervangen. Quote
0 hiker Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Is me nog niet duidelijk of je nu 1 veld InOud hebt of drie velden InOud1, InOud2, InOud3 Maar voor het oplossen van je probleem moet je denk ik in je relaties kijken. Meestal als overal gelijke waarden verschijnen klopt een relatie niet. Quote
0 Jekkie Posted April 5, 2013 Author Posted April 5, 2013 Ik gebruik overal "inoud" zonder cijfers. Inoud wordt gevuld met verschillende waardes. Ik zoek op een naam gelinkt aan een debnr. en er komen dan een, twee of drie verschillende meters te voorschijn in het veld "InOud" Innieuw1. Innieuw2. Innieuw3 Inoud. Inoud. Inoud Totaal. Totaal. Totaal. Inoud bevat 3 records laat ik zien in een portaal opgesplitst in 3 1 van 1 eerste record 2 van 1 tweede record 3 van 1 derde record Quote
0 hiker Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Je hebt dus 1 veld Inoud in een tabel staan. Daar heb je dan 3 records van met verschillende waarden? In de berekening krijg je dan: Innieuw1-Inoud record 1 Innieuw2-Inoud record 2 Innieuw3-Inoud record 3 Is dat wat je bedoelt? Drie keer eenzelfde veldnaam kan namelijk niet. Quote
Question
Jekkie
Ik een veld met de naam 'InOud'
Dit veld komt 3 keer voor in een tabblad.
De berekening met dit veld is 'InNieuw1'-'InOud'
'InNieuw2'-'InOud'
'InNieuw3'-'InOud'
De velden 'inOud in het tabblad geven de juisten waarde
alleen na calculatie zijn de uitkomsten overal hetzelfde.(innieuw1-Inoud
6 answers to this question
Recommended Posts