Jump to content
  • 0

Client layout komt niet overeen originele Database

VonDutch01

Question

Help......

We hebben een adressenbestand gemaakt met Filemaker 12.

Nu openen we de database op afstand, en vervolgens is op de client computer het lettertype gewijzigd, en de kleur van het font is ineens wit...

Opmaak database is in Palatino font. Het font is ook actief op de client...

Zou iemand hier een oplossing voor weten?

Alvast enorm bedankt!

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nou, even geprobeerd, maar helaas, dit was niet de oplossing.

Uiteindelijk heb ik alles gereset naar systeemfonts, maar ook dat mocht niet baten.

Het vreemde is dat Filemaker niet alleen een ander font laat zien als in het originele ontwerp, maar ook een andere kleur...

Alvast bedankt voor jullie verdere meedenken!

• 0

Zou leuk zijn moest filemaker het gebruikte font mee in de databank verwerken en dan nog liefst platform onafhankelijk zodat een perfect ontworpen layout op Mac er op Windows en iPad plotseling vreselijk uitziet omdat elk platform het lettertype anders rendert met alle gevolgen van dien voor uitlijning, afstand tussen de letters en regels, grootte van het font, ...

Zucht.

• 0

Maar als filemaker het font zelf zou renderen, en niet het OS dan bekom je wel een gelijke opmaak op elk platform. Ik kan me inbeelden dat dat nu niet meteen haalbaar is voor elk font, maar van elke type (schermvriendelijk, afdrukvriendelijk, strak, los, ... ) eentje of twee lijkt me wel haalbaar.

• 0

Nou, ik ben er uit. Maar wel een vreemde oplossing...

Ik heb als font van de host Palatino Bold.

De client geeft dit lettertype weer als Palatino.

De weergave is vervolgens een niet leesbaar font wit op witte achtergrond.

Nu heb ik expliciet het font Palatino Bold gedownload, en geïnstalleerd. En ja, ineens is alles na een herstart van FM leesbaar.

FM herkent Palatino Vet dus niet als Palatino Bold...

Oplossing is daar, maar is wel een beetje vreemd. Ik denk dat we er maar gewoon een eenvoudige Helvetica van moeten maken, die wordt nl wel herkend.

Dank u allen voor het meedenken!