Ga naar inhoud
  • 0

Client layout komt niet overeen originele Database


VonDutch01

Vraag

Help......

 

We hebben een adressenbestand gemaakt met Filemaker 12.

Nu openen we de database op afstand, en vervolgens is op de client computer het lettertype gewijzigd, en de kleur van het font is ineens wit...

 

Opmaak database is in Palatino font. Het font is ook actief op de client...

 

Zou iemand hier een oplossing voor weten?

 

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou, even geprobeerd, maar helaas, dit was niet de oplossing.

Uiteindelijk heb ik alles gereset naar systeemfonts, maar ook dat mocht niet baten.

 

Het vreemde is dat Filemaker niet alleen een ander font laat zien als in het originele ontwerp, maar ook een andere kleur...

 

Alvast bedankt voor jullie verdere meedenken!

Link naar reactie
  • 0

Zou leuk zijn moest filemaker het gebruikte font mee in de databank verwerken en dan nog liefst platform onafhankelijk zodat een perfect ontworpen layout op Mac er op Windows en iPad plotseling vreselijk uitziet omdat elk platform het lettertype anders rendert met alle gevolgen van dien voor uitlijning, afstand tussen de letters en regels, grootte van het font, ...

 

Zucht.

Link naar reactie
  • 0

Maar als filemaker het font zelf zou renderen, en niet het OS dan bekom je wel een gelijke opmaak op elk platform. Ik kan me inbeelden dat dat nu niet meteen haalbaar is voor elk font, maar van elke type (schermvriendelijk, afdrukvriendelijk, strak, los, ... ) eentje of twee lijkt me wel haalbaar.

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben er uit. Maar wel een vreemde oplossing...

Ik heb als font van de host Palatino Bold.

De client geeft dit lettertype weer als Palatino.

 

De weergave is vervolgens een niet leesbaar font wit op witte achtergrond.

 

Nu heb ik expliciet het font Palatino Bold gedownload, en geïnstalleerd. En ja, ineens is alles na een herstart van FM leesbaar.

FM herkent Palatino Vet dus niet als Palatino Bold...

 

Oplossing is daar, maar is wel een beetje vreemd. Ik denk dat we er maar gewoon een eenvoudige Helvetica van moeten maken, die wordt nl wel herkend.

 

Dank u allen voor het meedenken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...