Jump to content
  • 0

Matrix printers onder Windows

SuperWimmie

Question

Posted

Dag allemaal,

Ik heb een leuk programmaatje waarmee ik handige A4 formulieren automatiseer.

Alles getest onder windows, op een HP Laserprinter.

Nu heb ik klanten die andere keuzes maken, zoals een Epson LX-350 matrixprinter.

Matrixprinters hebben als voordeel dat deze doordruk formulieren perfect afwerken.

Maar Filemaker krijgen we op geen enkele wijze goed aan de praat, want het formulier wordt op de laatste 2 centimeters altijd op het volgende blad geprint.

De bladzijde overgangen gaan niet goed...

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

De printerinstellingen heb ik al aangepast op een A4 met 35 cm. lengte, maar wat ik ook doe, die laatste 5 regels komen steeds op het volgende blad terecht.

MS-Word doet het overigens wel goed.

Wie het weet, mag het zeggen.

Groeten,

Wim.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het geval wil dat ik dat bij een klant ook heb. Onder FileMaker 11 liep alles prima, na de conversie naar FileMaker 12 brak de matrix printer te vroeg af en printte op een volgende pagina. Pagina instelling etc. waren krek hetzelfde. Wat uiteindelijk hielp was in de instellingen van de printer het aantal dots per inch te verhogen. Het resultaat was dat de printkwaliteit niet helemaal goed was, maar dat het allemaal weer netjes op 1 pagina werd geprint.

• 0
Posted

Nou, dat hielp inderdaad.

Erg verrassend, maar de kwaliteit is zo slecht, dat de klant dit niet als een goede oplossing beschouwd.

Terwijl je juist een hogere resolutie kiest...

Hij gaat de printer maar weer inleveren, dit wordt niks.

Dank voor de tip!