Ga naar inhoud
  • 0

Matrix printers onder Windows


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb een leuk programmaatje waarmee ik handige A4 formulieren automatiseer.

Alles getest onder windows, op een HP Laserprinter.

 

Nu heb ik klanten die andere keuzes maken, zoals een Epson LX-350 matrixprinter.

Matrixprinters hebben als voordeel dat deze doordruk formulieren perfect afwerken.

 

Maar Filemaker krijgen we op geen enkele wijze goed aan de praat, want het formulier wordt op de laatste 2 centimeters altijd op het volgende blad geprint.

De bladzijde overgangen gaan niet goed...

 

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

De printerinstellingen heb ik al aangepast op een A4 met 35 cm. lengte, maar wat ik ook doe, die laatste 5 regels komen steeds op het volgende blad terecht.

MS-Word doet het overigens wel goed.

 

Wie het weet, mag het zeggen.

 

Groeten,

Wim.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het geval wil dat ik dat bij een klant ook heb. Onder FileMaker 11 liep alles prima, na de conversie naar FileMaker 12 brak de matrix printer te vroeg af en printte op een volgende pagina. Pagina instelling etc. waren krek hetzelfde. Wat uiteindelijk hielp was in de instellingen van de printer het aantal dots per inch te verhogen. Het resultaat was dat de printkwaliteit niet helemaal goed was, maar dat het allemaal weer netjes op 1 pagina werd geprint.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...