Jump to content
  • 0

Global Timestamp op elke layout

idPromo

Question

Hi all,

Ik heb een aantal 'Tabellen' waaronder 'Klanten, Leveranciers en Producten'

Nu wil ik op elke Formulier weergave (van elk tabel) 2 velden plaatsen. 'Wie' het record heeft gewijzigd en 'Wanneer'.

Ik heb ook een 'Tabel' genaamd 'Globals' hierin de velden 'Wie' en 'Wanneer' geplaatst.

Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat bij het wijzigen wie en wanneer wordt getoond in die velden op elke formulier weergave van een willekeurig tabel?

Plaats ik de desbetreffende 'Velden' in het corresponderende 'Tabel' dan lukt het wel...

Thanks for helping

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Zorg dat je in iedere tabel 2 velden hebt:

nameModified -> tekst -> Options -> Modification Name (vind je in de opties voor tekst)

timeStampModified -> TimeStamp -> Options -> Modifications -> Timestamp(date and time)

Plaats die twee velden op je layout per tabel.

• 0

Er bestaat een handig truukje met de webviewer. Zorg ervoor dat in alle tabellen je velden die registreren wie het record creëerde/wijzigde en de timestamps dezelfde naam hebben.

Dan plaats je op elke layout een webviewer met bijvoorbeeld deze code om de timestamp van de laatste wijziging te bekijken (veld heet 'TSLaatsteWijziging' in het voorbeeld):

"data:text/html," & Evaluate(Get(LayoutTableName) & "::" & "TSLaatsteWijziging")

Uiteraard kan je met wat meer HTML en CSS je tekst opmaken.