Ga naar inhoud
  • 0

Omzet bepaling per maand


arpijper

Vraag

Kan iemand mij helpen met het volgende:

 

Ik ben bezig met een abonnementensysteem, waarbij ik een vooruitbetaald abonnement van bijvoorbeeld een jaar wil terug herleiden naar de bijdrage per maand/nummer.

Voorbeeld voor het makkelijke rekenen:

 

Tijdschrift jaar abonnement EUR 12,00

Iedere maand verschijnt het blad.

Per blad krijgen we dus EUR 1,00

 

Nu wordt iemand op 1 januari lid. Hij krijgt dus een factuur van EUR 12,00. Deze post wordt als vooruitbetaald op de balans geboekt.

Nu wil ik iedere maand een boeking maken, van dus in dit geval EUR 1,00 naar de winst en verlies rekening.

 

Hoe kan ik dit maandelijkse bedrag automatisch verkrijgen. Het gaat om grote aantallen met in de meeste gevallen ook geen mooie ronde bedragen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien heb je gelijk Hiker. Maar in deze gegeven situatie lijkt het mij juist wel boekhoudkundig te kloppen. Denk aan de methode van de permanence. Maandelijks wordt er een blad verstrekt. En dus per maand 1/12 Vooruitbetaalde Bedragen (Rub 1) a/ Omzet (Rub 8 ).

Het lijkt mij juist vreemd dat je in januari een piek omzet boekt en voor de rest van het jaar geen omzet.

 

Overigens heeft dit meer met boekhouden te maken dan specifiek met FM.

Link naar reactie
  • 0

Boekhoudkundig zit inderdaad al je omzet in januari en de rest van het jaar niets. Zo werkt het met abonnementen. Bij de meeste abonnementen kun je het hele jaar instappen, dan is de omzet dus ook verdeeld.

 

Los van de boekhouding: Met Set field kun je 1/12 van het bedrag dat in januari ontvangen is bij elke maand boeken.

Ik neem aan dat je 13 velden hebt? Totaal betaald en dan de 12 maanden?

Januari = 1/12 van totaal betaald,

Februari = 1/12 van totaal betaald,

etc.

 

Maar op zich is deze berekening ook niet nodig.

Als je de omzet per maand wil weten van het totaal dan is dat ook 1/12 van het totaal ontvangen bedrag in januari.

Was mijn boekhouding maar zo simpel :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...