Jump to content
  • 0

Applescript vraagje over Thunderbird

MetDick

Question

Posted

Goedenmorgen,

We versturen e-mails (met attachment) mbv een Filemaker script.

Een van onze collega's gebruikt Thunderbird als default mail client.

Filemaker en Thunderbird zijn niet de beste vrienden.

Om het script ook voor hem te laten werken denk ik aan een oplossing via applescript:

De kortste weg lijkt me: met applescript, de default mail app wijzigen van "Thunderbird" naar "Mail" en vice versa.

(mail is namelijk wel geïnstalleerd op zijn computer)

weet iemand hoe dat script er uit ziet?

greetz,

Dick

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet dat je vanuit FM kunt versturen via SMTP.

Maar dan heb je geen laatste controle op de inhoud van de mail en kun je geen zaken meer wijzigen/toevoegen.

Dat is de vraag dus niet.

De vraag is:

Ik zou graag, via een applescript vanuit FM, de default mailclient willen instellen op osx mail.

vriendelijke groeten

Dick

• 0
Posted

Hmmmmm.....

op de computer van mijn collega is Thunderbird als default ingesteld... en dat moet zo blijven.

Ik verstuur niet naar hem... hij verstuurt zelf.

FM kiest bij een uitgaande mail de default app.

Dus: Thunderbird

En dan ontstaat er een probleem met het toevoegen van het attachment.

Dus: wil ik in het mailscript als er door DIE GEBRUIKER middels het script iets verstuurd wordt gebruik maken van MAIL ipv Thunderbird.

De makkelijkste weg, lijkt mij, is door tijdelijk, in begin van het script, de default te wijzigen (en aan het eind weer terug te zetten).

dit:

Maar dan heb je geen laatste controle op de inhoud van de mail en kun je geen zaken meer wijzigen/toevoegen.

lijkt mij geen onzin wanneer je handmatig nog extra attachments wilt toevoegen.

Evengoed bedankt voor de reactie.

• 0
Posted
Waarom? Gebruikt hij andere applicaties die Thunderbird als mailprogramma nodig hebben?

is dat relevant voor de vraag?

Hij geeft er de voorkeur aan.

Ik ben dus op zoek naar een applescriptje waarmee ik de default mail app kan wijzigen

• 0
Posted

Ik zou dit met een plug-in oplossen. Met SMTPit kun je een kleine mail-interface bouwen. Daarin kun je dan net zoveel attachments toevoegen als je wilt, het subject, de body, de geadresseerde(n), CC-veld, BCC-veld, priority etc. aanpassen en dan klik je op de (ook zelf te maken) 'verzend'-knop. Automatisch een BCC aan de afzender, zodat het ook in de mail-client terechtkomt voor archivatie-doeleinden. Eventueel html-opmaak in de mail is ook geen probleem.