stijndeprez Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Bij een import zijn blijkbaar na de productcode onnodige spaties binnengeslopen. Hoe krijg ik die bij de verschillende artikelen verwijderd uit het veld? Quote
0 Felix Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote
0 yamas Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Met de Trim fuctie kan je de Leading en Trailing spaties verwijderen. http://www.filemaker.com/help/html/func_ref3.33.85.html#1031809 Bouw een scriptje met een loop waarin je uitlezen van het veld, het trimmen en het terugplaatsen van de gecorrigeerde data in opneemt. Om bij toekomstige imports te voorkomen dat er opnieuw spaties meekomen zou je de velddefinities kunnen aanpassen. In het tabblad "Automatisch invoeren" onder "berekende waarde". Yamas Quote
0 hbrendel Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Het kan ook in 1x met de menu-optie 'Replace Field Contents...' Voor eenmalige acties. Maak eerst een backup. Quote
0 trikke Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Nog meer trim met de Custom Supertrim Zet op hetVeld een Auto-Enter Calculation met Trim (of Supertrim) zichzelf: Supertrim ( hetVeld ) of Trim ( hetVeld ) Dan moet je wel importeren met de auto-enter optie aan natuurlijk... Quote
0 stijndeprez Posted August 24, 2013 Author Posted August 24, 2013 THx! ik probeer het eens uit! Quote
Question
stijndeprez
Bij een import zijn blijkbaar na de productcode onnodige spaties binnengeslopen.
Hoe krijg ik die bij de verschillende artikelen verwijderd uit het veld?
5 answers to this question
Recommended Posts